Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag satt och rotade genom gamla inspelningar och hittade den hÀr. Det kan kanske bli ett samarbetesprojekt för forumet, tÀnkte jag!

För att ladda ner lÄten klicka hÀr :

Jag tillhandahÄller lÄten och tanten (Lina) har lovat mig att sjunga.

Söker alltsÄ:

Aukustisk gitarr/gitarrer: lavrell

Bas: slaptap

Percussion: Danny Cort

Trummor: Pazo

Kör: Nikkie

StrÄkar: demoniqus

Solo: djonas

Piano/orgel: The Mr

Mix: demoniqus/Pazo

Vad har jag glömt? Vad kan du bidra med?

LÄten gÄr i ca 80bpm... Jag tycker att vi kör exakt 80bpm.

Kom igen nu folket, det kan bli kul!!!

Redigerat av Odel
Annons
  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Jag kör percussion!

Postat (redigerat)

jag lyckades göra ett rĂ€tt hyfsat trummkomp till lĂ„ten...kunde inte gör apĂ„ hela eftersom Bpm:et inte stĂ€mmer Ă„ jag orkar inte leta efter det exakta 😉

EDIT:Programmerade trummor dÄ...

Redigerat av Pazo
Nikkie (oregistrerad)
Postat

Cool lĂ„t!! ,jag lĂ€gger körer om du vill 😉

h//Nikkie

Postat

Det hÀr blir bra!

Jag spelar in en slaskgura, med rÀtt bpm, som ni kan ladda hem. Det blir vÀl lÀttast att spela till den kanske, eller?

Postat

Nu har jag spelat in en slaskgura. 80bpm, tvÄ takter Àr tysta innan den börjar.

Om ni jÀmför med orginalet sÄ har jag gjort 2:a refrÀngen dubbel. DÀr kan vi slÀnga in ett solo! NÄgon frivillig?

Ladda hem hÀr:

Postat
Aukustisk gitarr/gitarrer: lavrell

Bas: (vem vill?)

Percussion: Danny Cort

Trummor: Pazo

Kör: Nikkie

StrÄkar: Rockfart

Solo: djonas

SÄ hÀr Àr lÀget nu!

Bas nÄgon?

Postat

Ska vÄran trumprogrammerare lÀgga kompet först innan jag lÀgger guran?

Jag kÀnner ju direkt för att spela lite mer percussivt Àn vad du gör pÄ slaskversionen (no offence) :rolleyes:

Postat
Bas nÄgon?

Allrajt...IÂŽll give it a try!

InvÀntar Pazo för att se hur han lÀgger upp trumliret. SÄ ger det mig lite tid att bekanta mig med min nyinkopplade förförstÀrkare. :rolleyes:

Postat
Jag gör trummorna nĂ€r jag kommer hemm...sitter i skolan nu ... đŸ˜Č

...lugnt...lĂ€gg upp en slask hur du tĂ€nker dig det sĂ„ jammar jag till nĂ„gonting...sĂ„ kan vi tajma ihop det efter hand...blir sĂ€kert bra 😄

Postat

Gitarslasken var ju vers pÄ 12 takter sen ref pÄ 8 vers pÄ 8 ref pÄ 12.

Eller sÄ gjorde jag iaf trummorna...

De kommer in efter första versen, skickar med en fil med bara trummor och en med trummor + slaskgitarr. Vet inte ifall synken pĂ„ den ligger lite off för gitarren Ă€r vĂ€ldigt otajt med trummorna. nĂ„ja...ha! đŸ˜±

LÀnk till lÄtarna

Postat (redigerat)

Har snickrat ihop en [bruten lĂ€nk], slĂ€ngde in en inrĂ€kning Ă„xĂ„ för att underlĂ€tta lite. MĂ€rkte att den "lutar", sĂ„ ni fĂ„r panna eller convert to mono. Försökte memorera sĂ„ngmelodin, men men...ta truddelutten som en slask. Lagt lite kompressor för att plocka de högsta topparna, annars oskruvad. Fick en disttopp pĂ„ nĂ„got stĂ€lle men lyckades editera bort det vĂ€rsta. Resten drunknar nog i guran. 😉

Redigerat av slaptap
Postat

Basljudet Ă€r vĂ€ldigt dovt och grumligt och lĂ„ngt bak i mixen. Hur har du gjort nĂ€r du spelade in den? 😉

Annars lĂ€t det schysst till trummorna som jag tycker Ă€r bra programmerade. 😛

Mvh / djonas

Postat
Basljudet Àr vÀldigt dovt och grumligt och lÄngt bak i mixen...

Tack djonas. Har "ny" förförstĂ€rkare och Ă€r inte polare med min nyinförskaffade lyssning. Tyckte sjĂ€lv det sprack upp mysko i Winampen nĂ€r jag spelade upp mp3an pĂ„ internĂ€tmaskinen...men skyllde det pĂ„ SB128-kortet som sitter i den och de sura hifilurarna. Hm...det Ă€r troligtvis lĂ„gbas som Ă€r duktigt hög...ska vrida pĂ„ rattarna och lĂ€gga om basen senare idag...se om ni kan leva med att EQa om bas-filen tills den nya Ă€r uppe... 😄

Postat (redigerat)

En nyckfull historia den dĂ€r preampen...nog haft den i snart 20 Ă„r och Ă€r inte klok pĂ„ den Ă€nnu. Men ok...hĂ€r Ă€r den nya []borttagen[]...sĂ€nkte bas frĂ„n 6 till 5.5, drog upp middle frĂ„n 4 till 5...en livlig 70-talspryl det dĂ€r... 😉

Truddelutten Àr Àven upplagd komprimerad och normaliserad []borttagen[], naturligtvis med lite brus som ett brev pÄ posten.

Redigerat av slaptap
Postat

Attans vad fort det gĂ„r för er. VĂ€rsta duktiga gĂ€nget. 😆

Odel lagar middag och jag skriver för bĂ„da just nu. 😼

Tror att det kommer bli en mycket intressant slutprodukt av det hÀr.

Btw: Trummorna synkar konstigt, hur löser vi det?

/Lina 😉

Postat (redigerat)

Hade lite klabb dÀr med synkningen ÄxÄ, dÀrför jag slÀngde in en inrÀkning. Odel drar igÄng lite innan sÄ det blev lite lurigt...men sÄ []borttagen[] stÀmmer det rÀtt sjysst...dags för Pazo

obs: bara slaskbas och slaskgura...

Redigerat av slaptap
Postat

Hade lite klabb dÀr med synkningen ÄxÄ, dÀrför jag slÀngde in en inrÀkning. Odel drar igÄng lite innan sÄ det blev lite lurigt...men sÄ

stÀmmer det rÀtt sjysst...dags för Pazo

obs: bara slaskbas och slaskgura...dags för Pazo... 🙂

VadĂ„?...vad Ă€r de jag ska göra, fattar lite konstigt đŸ˜± ...Annars sĂ„ vet jag inget med synkningen, trummorna Ă€r ju bra i reason iaf:P...vet inte vilket/a programm ni kör med sĂ„ det Ă€r vĂ€l kanske dĂ€rför... đŸ˜±

Postat
VadĂ„?...vad Ă€r de jag ska göra, fattar lite konstigt đŸ˜± ...Annars sĂ„ vet jag inget med synkningen, trummorna Ă€r ju bra i reason iaf:P...

Hehe, lugn...Odels gura svĂ€nger lite...PM:ar dig... đŸ˜±

Postat
tja...nu har jag gjort grejen...zippade ihop tvÄ versioner. en med trummor+bas Ä en med trummor+bas+gitarr...

Kan du lĂ€gga upp en med enbart trummor? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.