Jump to content
Annons

odel startar samarbete


Odel

Recommended Posts

Kan du lägga upp en med enbart trummor?  😛

Jopp...tänkte fråga ifall ni skulle ha den me. iaf, jag gjorde inte trummorna från början eftersom jag hade för mig att odel nån gång skrev att han tyckte de skulle komma in i ref 1, så nu gjorde jag så. Jag la in ett klick nu på första versen som ni kan gå efter. takten före trummorna kommer in blir det 8:delar ist för 4:delar...

här har ni Trummorna

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vad har jag glömt? Vad kan du bidra med?

Vem proddar egentligen. Mix å allt det där? Odel? 🙁

Sssssch Odel sover. 😉

Har vidarebefodrat Pm:et till Odel så han säkert ser det i morgon bitti när han är nyvaken och pigg. 🙂

/Lina

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har jag glömt? Vad kan du bidra med?

Vem proddar egentligen. Mix å allt det där? Odel? 😉

Ja vem gör det?

Tänkte såhär att om alla "bouncear" (sparar ner? ni fattar!) sina spår till wav, så kan den som vill mixa sen. Då gäller det bara att alla spår börjar samtidigt, eller? Går det att få reasontrummor i wav?

Sorry att jag var så slarvig med slaskgitarren... men med bas och trummor kan man väl slänga den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj..satt precis o tänkte på ett stråkparti i morse när jag lyssnade på din slaskgitarr o slaptap's bas.. fick nästan gåshud ( vilket brukar komma när något är riktigt lovande )

Vågar man anmäla sig på mix och stråkar här 😉

jo..så får det bli 😛 ..om ingen annan känner sig manad så testar jag mer än gärna..

blir det enskilda Wave-filer då?

Låten är ju skitbra!!!!!!!!!

så jäkla skönt gitarrljud i kontrast mot sången

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

...sorry att jag var så slarvig med slaskgitarren...

Gillar faktiskt gitarren som den är...najs sväng...kan vi bara editera bort "knastarna" i filen så är det grädde. Guran kan ju sällskapa i stereo med ännu en. 😄

...blir det enskilda Wave-filer då?...

Det tycker jag iaf, filerna blir ju inte så stora...

😄

Pazo, har PM:at dig 😉

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Jag exprimenterade lite nyss och märkte att när jag konverterar till mp3 så lägger den till lite i början, så allt blir lite förskjutet!

Detta händer dock inte när jag bouncar till wave.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Jag exprimenterade lite nyss och märkte att när jag konverterar till mp3 så lägger den till lite i början, så allt blir lite förskjutet!

Detta händer dock inte när jag bouncar till wave.

Jaha, fasiken va skumt.

Då kanske min klippning också är lite otajt? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skruvat fram ett hartsigt stråkljud..håller på med automationen.. tror det blir brau..jag slänger upp en slask får ni avgöra

Jaaaaaaaaaaaaaaaa gör det!!! 😆

/Lina

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det här?... det är lite knaster o skit..det är min latency som ställer till det..orkade inte öka bufferten 😄

Ska lyssna i kväll.

Bas och trummor låter mycket bra! 😛

Det här blir nog grymt bra va!?! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra stråkar. Låten lyfter helt klart! 😆

Tänkte på det här med att byta stooooora wavefiler. Jag vet att man kan göra det smidigt med icq. Andra förslag?

Annars är MSN en bra idé sötnos 😉

/Lina

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det här?... det är lite knaster o skit..det är min latency som ställer till det..orkade inte öka bufferten  😏

Hur snyggt som helst. Här är []borttagen[] till Odels låt med Pazos nya trummor.

Här är []borttagen[] till Odels låt (enbart gura och bas) utan trummor, men spelad till klick 80bpm...

Båda har inräkning som stämmer med varandra... 😄

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Ny G-stringsversion uppe.. ändrat lite volymautomation..plockat bort lite dissonanta stråkövergångar....fick nästan skärsår i öronen 😠

- Borttagna filer -

Jag lägger det sista när allt annat är klart, det känns som det är mycket andra instrument som går före stråkarna

Hur långt har ni andra kommit dá?

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...