Jump to content
Annons

odel startar samarbete


Odel

Recommended Posts

Jag satt och rotade genom gamla inspelningar och hittade den här. Det kan kanske bli ett samarbetesprojekt för forumet, tänkte jag!

För att ladda ner låten klicka här : Låten

Jag tillhandahåller låten och tanten (Lina) har lovat mig att sjunga.

Söker alltså:

Aukustisk gitarr/gitarrer: lavrell

Bas: slaptap

Percussion: Danny Cort

Trummor: Pazo

Kör: Nikkie

Stråkar: demoniqus

Solo: djonas

Piano/orgel: The Mr

Mix: demoniqus/Pazo

Vad har jag glömt? Vad kan du bidra med?

Låten går i ca 80bpm... Jag tycker att vi kör exakt 80bpm.

Kom igen nu folket, det kan bli kul!!!

Redigerat av Odel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Aukustisk gitarr/gitarrer: lavrell

Bas: (vem vill?)

Percussion: Danny Cort

Trummor: Pazo

Kör: Nikkie

Stråkar: Rockfart

Solo: djonas

Vad har jag glömt? Vad kan du bidra med?

Så här är läget nu!

Bas någon?

Vad har jag glömt? Vad kan du bidra med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarslasken var ju vers på 12 takter sen ref på 8 vers på 8 ref på 12.

Eller så gjorde jag iaf trummorna...

De kommer in efter första versen, skickar med en fil med bara trummor och en med trummor + slaskgitarr. Vet inte ifall synken på den ligger lite off för gitarren är väldigt otajt med trummorna. nåja...ha! 😱

Länk till låtarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snickrat ihop en [bruten länk], slängde in en inräkning åxå för att underlätta lite. Märkte att den "lutar", så ni får panna eller convert to mono. Försökte memorera sångmelodin, men men...ta truddelutten som en slask. Lagt lite kompressor för att plocka de högsta topparna, annars oskruvad. Fick en disttopp på något ställe men lyckades editera bort det värsta. Resten drunknar nog i guran. 😉

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Basljudet är väldigt dovt och grumligt och långt bak i mixen...

Tack djonas. Har "ny" förförstärkare och är inte polare med min nyinförskaffade lyssning. Tyckte själv det sprack upp mysko i Winampen när jag spelade upp mp3an på internätmaskinen...men skyllde det på SB128-kortet som sitter i den och de sura hifilurarna. Hm...det är troligtvis lågbas som är duktigt hög...ska vrida på rattarna och lägga om basen senare idag...se om ni kan leva med att EQa om bas-filen tills den nya är uppe... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En nyckfull historia den där preampen...nog haft den i snart 20 år och är inte klok på den ännu. Men ok...här är den nya []borttagen[]...sänkte bas från 6 till 5.5, drog upp middle från 4 till 5...en livlig 70-talspryl det där... 😉

Truddelutten är även upplagd komprimerad och normaliserad []borttagen[], naturligtvis med lite brus som ett brev på posten.

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Attans vad fort det går för er. Värsta duktiga gänget. 😆

Odel lagar middag och jag skriver för båda just nu. 😮

Tror att det kommer bli en mycket intressant slutprodukt av det här.

Btw: Trummorna synkar konstigt, hur löser vi det?

/Lina 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw: Trummorna synkar konstigt, hur löser vi det?

Hade lite klabb där med synkningen åxå, därför jag slängde in en inräkning. Odel drar igång lite innan så det blev lite lurigt...men så []borttagen[] stämmer det rätt sjysst...dags för Pazo

obs: bara slaskbas och slaskgura...

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Btw: Trummorna synkar konstigt, hur löser vi det?

Hade lite klabb där med synkningen åxå, därför jag slängde in en inräkning. Odel drar igång lite innan så det blev lite lurigt...men så här stämmer det rätt sjysst...dags för Pazo

obs: bara slaskbas och slaskgura...dags för Pazo... 🙂

Vadå?...vad är de jag ska göra, fattar lite konstigt 😱 ...Annars så vet jag inget med synkningen, trummorna är ju bra i reason iaf:P...vet inte vilket/a programm ni kör med så det är väl kanske därför... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...