Jump to content
Annons

Koppla git-pedaler till mixerbordet


Oreh

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Har du en effekt send och en return så är de ju till för att skicka till externa effekter. 

Är det en redan inspelat spår så se bara till att den sänder signalen ut på vanlig line nivå, så borde det inte vara något problem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jaha! Det är pedaler du sa. Tänkte på andra effektburkar. Som du kopplar in i mixern nä du spelar in.

Med pedaler kan det bli svårt med en redan inspelad och förstärkt signal, då den ju är så mycket starkare än den skulle vara om den bar kom ifrån gitarrens mickar. Kanske går ändå om du kan sänka ljudvolymen på utsignalen ordentligt. Du måste se till så att ljudvolymen är låg nog för att pedalen ska kunna hantera den. Exakt hur du gör det har jag inget förslag på, men testa lite idéer så hittar du kanske en lösning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jobbar jag för det mesta. Som Danne skrev, först från mixerbordet/ljudkortet till effekten via en Re-Amper, sen tillbaks via en Linebox (DI).
Dock är det väldigt varierande kvalitet på de olika lådorna, den jag själv fått funka som allra bäst är Radials aktiva prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kan du inte bara sänka volymen på send? Jag brukar använda en vanlig TC Flashback delaypedal på det viset, är lite snål med sendvolymen så låter det bra. Tror det är olika på gitarrpedalar också, en del (gamla) funkar bara bra på svag gitarrsignal, andra (nyare konstruktioner) går lika bra även om man sätter dom på gitarrstärkarens send/return.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...