Jump to content
Annons

Söker någon som kan mixa 3 akustiska låtar ( 2 spår)


HonkyTonkin

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Hur har du spelat in dem och vad menar du med mixa?

Med bara två spår så blir det ju inte mycket mixande tänker jag. Låter mer som att du behöver någon som snyggar till ljudet lite.

Eller är det två helt separata spår? Då hoppas jag att du spelat in dem med metronom eller på annat sätt fixat så att de är tighta i sig. Blir bökigare att sitta och klippa och klistra så att tajmingen blir rätt i både komp och sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är två audio-filer, en med sång en med gitarr. Det är inspelat med metronom och allt klipp och klister är klart. Det enda är väl kanske volymändringar här och där som skall jämnas ut. Annars handlar det om det vanliga, eq, kompressor osv. Snygga till ljudet kan du ju kalla det, men som jag förstår det så betyder mix att man behandlar ljudspåren till en helhet? Jag tror att de flesta förstår hur jag menar.

Redigerat av HonkyTonkin
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det är två audiofiler, en med sång en med gitarr. Det är inspelat med metronom och allt klipp och klister är klart. Det enda är väl kanske volymändringar här och där som skall jämnas ut. Annars handlar det om det vanliga, eq, kompressor osv. Snygga till ljudet kan du ju kalla det, men som jag förstår det så betyder mix att man behandlar ljudspåren till en helhet? Jag tror att de flesta förstår hur jag menar.

Jag var inte ute efter en uppläxning, jag tror att de flesta förstår vad jag menar.

Oj! Var inte menat som en uppläxning, ber om ursäkt för om du tog det så formulerade jag mig kanske för slarvig i det jag skrev. Ville bara förstå exakt vad du ville ha hjälp med. Många går vilse i begrepp och uttryck då det ofta är så många olika tolkningar på ett och samma ord när det kommer till musikvärlden.

Jag menade bara att det blir ett lätt jobb att mixa två ljudspår till en låt. Tänkte att du säkert skulle klara av det själv. Om det nu inte är så att du vill samarbeta för att det vore skoj såklart.

Men det låter som att du är ute efter en mastring snarare än en mix om jag ska vara ärlig. Tänkte erbjuda mig att kanske göra det gratis då jag ändå inte kan jobba med min egna musik just nu. Därför undrade jag också hur du spelat in spåren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...