Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, min dator har börjat frysa lite för ofta för att jag ska tycka det Àr okej. Ibland fÄr den Àven blue screen dÀr det stÄr nÄgot om mitt ljudkort sÄ jag misstÀnker att det Àr det som spökar. Jag har ett M-audio fast track som Àr ca 2 Är gammalt.

Det fryser helt utan förvarning och jag kan inte se nÄgot samband mellan att det hÀnder. BÄde RAM och CPU Àr lÄngt under max-nivÄer och jag kör inga tunga grejer (ibland bara nÄgra flikar web-lÀsare). Det verkar dock hÀnda mer frekvent nÀr jag har FL Studio 11 öppet, fortfarande lÄngt under mina system-begrÀnsningar. Mina specs: https://postimg.org/image/6rhlw6647/

NÄgon som har tips pÄ vad som kan hjÀlpa eller haft samma problem? Borde/mÄste jag köpa nytt ljudkort?

Tack!

/Elias

Annons
Postat

Kan det kanske vara pÄ grund av vÀrmen? Det har ju varit ganska varmt - och om det Àr minsta lilla problem med maskinens kylning (torkad kylpasta, för mycket kylpasta eller annat), sÄ kan CPU:n vÀxla ner pÄ grund av det...

Die Hard (oregistrerad)
Postat

M-audio. Jo det vill man inte minnas med glÀdje. Deras ljudkort och drivrutiner krÄnglade ofta och de har nog aldrig varit stabila. SÀlj och köp nÄgot bÀttre. Din dator kommer att tacka dig.

Postat

Det har funkat rÀtt bra fram till nu nÀr jag uppgraderade dator (och OS), alternativt att jag gick över till 64-bitars FL Studio. SvÄrt att sÀga vad problemet Àr. Kanske blir att skaffa nytt kort snart ÀndÄ.

Postat

jag har haft lite problem med det ,(ett par gĂ„nger sista mĂ„naderna).Jag har trott att det har berott pĂ„ vĂ€rmen alternativt att det har varit mikrofonen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.Jag har ett UR22 ljudkort.Vet dock inte vad man skall göra Ă„t det 😕

Idag har jag Ă€ndĂ„ inte kunnat spela in för Bruce springsteen lĂ„ter Ă€nda in till mig 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

M-audio. Jo det vill man inte minnas med glÀdje. Deras ljudkort och drivrutiner krÄnglade ofta och de har nog aldrig varit stabila. SÀlj och köp nÄgot bÀttre. Din dator kommer att tacka dig.

Jag har kört M-Audio i över 10 Är utan krÄngl i flera olika datorer, De problem som uppstÄtt frÀmst vid nyinstallation har varit rex IRQ krockar som inte drivrutinen rÄder över.

Oftast sÄ beror problemen mer pÄ datorn Àn ljudkort och drivare, min erfarenhet förvisso.

Mina senaste blÄskÀrmar berodde pÄ fel pÄ minnet i datorn. Testa att köra minnestest och helst den smÀrtsamt lÄnga varianten för att utesluta minnen ur kalkylen.

Postat

Testa att köra minnestest och helst den smÀrtsamt lÄnga varianten för att utesluta minnen ur kalkylen.

Tack för tipset. Hur gör man detta? Kan Googla men vet att det finns sĂ„ mycket dumheter folk gör pĂ„ nĂ€tet sĂ„ bĂ€ttre att fĂ„ info frĂ„n nĂ„gon som verkligen kan 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.