Jump to content
Annons

Energetic Fielda skadenheta


MJInc

Va tycks?  

6 röster

  1. 1. Va tycks?

    • 5 wunderbar
      0
    • 4 kanon
      3
    • 3 bra
      1
    • 2 nje
      0
    • 1 skräp
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: vadskadenheta

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: elektronisk filmmusik??

LÅTLÄNGD: 3:33

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 5.0 Mb

STATUS: demo

LÅTLÄNK1: http://mjinc.ebijo.com/slask/26.vadskadenheta.mp3

Edit:

Nu anser jag låten klar och döpt. Länk till färdig demoversion finns här:

http://mjinc.ebijo.com/mp3/26.Energetic%20fields.mp3

Tar bort slasklänkarna om ett par dagar.

Vill veta om ni tycker det händer tillräckligt mycket. Är stråkpartiet vid 2:39 för trist eller funkar det? Skulle kunna tänka mig att lägga till mer ljud o effekter men är tveksam om det blir bättre eller bara grötigare. Är mixen ok? Ska trummorna bak med lite reverb/delay? Tyck till....

....å sedan får ni gärna föreslå ett namn. Alltid lika svårt att namnge en elektronisk instrumental låt.

//Micke....

Redigerat av MJInc
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Spontana tankar under lyssning:

Kicken känns lite vass. Känns mer som en syntpoplåt än filmmusik faktiskt, en lagom släpig sångare till det här så vore det massor med syntpop-poäng :-) Paden som kommer in vid 1:06 är sketasnygg, tar du bort trummorna där så skulle det vara en perfekt stämningshöjare till film.

Släpp gärna fram instrumenten lite mer, känns som mycket bara ligger där utan att komma fram. Släppa upp filtret lite mer på basen kanske?

Och låtnamn... tja... ska vi nå på film så kanske... "end credits", "slow zoom", "actor present" (jag är så fylld av dåliga idéer :rolleyes: )?

Mysig låt, lite tydligare mix så vore den görgo. Min personliga önskan vore också att få lite sång :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså, sh*t, tjejer; jag har liksom inge' å säja. Jag borde kanske sluta lyssna på alla demolåtar här. Varför kan ni och inte jag?

EDIT: låtnamn på elektronika é väl lätt? Ta låttitel-listan över Tangerine Dreams låtar och blanda titlarna med varandra, helt valfritt. Exempel:

Mars Polaris

The Dream is Always the Same

Rubycon

Goblin's Club

Three Bikes in the Sky

Mojave Plan

Clouburst Flight

3 am at the Border of the Marsh from Okefenokee

kan ju bli

Rubycon Club

Goblin's Border

Mars Marsh March

3 Three...ahem...Polaris Plans

Mars Flight

etc etc.

Redigerat av Fredrikmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Arete:

Testade att släppa fram basen lite mer, genom att lätta på Cutoff:n men blev inte riktigt bra. Behöll det som det var. Vill nog ha det lite tungt o grötigt i botten.

Men du missade att jag faktiskt lagt upp en version med sång! 😛

Fredrik:

Wow....många potentiella namn. Ska kopiera den listan för framtiden! 😄 Men oftast vill jag ha ett namn som det går lite att asociera till och det är det som är det svåra i mitt tycke....

...och visst blev det mer vibbar åt kraftverk hållet när sången kom till. I mitt tycke vart det bättre... 🙂

Tack för era kommentarer!

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...