Jump to content
Annons

Growl-hur gör man?


magnus83

Recommended Posts

Är sångare i ett metalband, vi lirar hederlig metal där jag egentligen inte har nytta av att kunna sjunga som typ In Flames, men det hade ju vart kul att kunna. Men, hur jag än försöker så får jag inte till det. Hur bär man sig åt?

Jag vill alltså kunna sjunga som han i In Flames, inte den där mörka death metal sången som typ Glen Benton har i Deicide, utan ljusare...ja, ni förstår....

Jag har själv en rätt mörk röst, men det borde la gå ändå? Det är väll teknik det hanlar om, hoppas jag.

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Den underskattade sökfunktionen slår till igen.

Mycket text

lite mer

lite mer igen

Tackar för svaret!

Ska prova imorgon när man slipper bli vräkt för att man övar på growl 😆

Men jag har en känsla av att jag kommer behöva mer tips.

Det låter ju så lätt när man hör på tex Children Of Bodom. Låter kalas gött, men enkelt. Provar man samma sak själv så låter det ju blaj.

Men som sagt, det blir till att öva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grundtekniken är densamma som i all sång. Men här är det extreemt viktigt att man håller magstöd och andra hälsosamma saker, då risken att skada sig är aningen större.. Det kan bli en del hostande tills man fått in det.. det ska kännas bra.. Personligen tycker jag mörk growl är svårast för att den ( för mig?) tar mer på stämbanden.. men jag sjunger bara backing så.. och mest black/death metal då..

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...