Jump to content
Annons

Min låt


MattiasK

Recommended Posts

Annons

Hej

Bra jobbat. Tänkte på tre saker.

1. Effekter: Den swischande ljudefekten. Jag tror att låten skulle må bra av den kom in lite mer sällan och kanske på lägre volym.

2. Introt: Jag tror att intro skulle bli bättre om du lät vissa element komma in lite långsammare. Så att låten kan bygga mot breaket.

3. Droppet: Låten tappar energi när droppet kommer. Synthen som kommer in dränker pianot och det känns som att det är alldeles för mycket reverb/delay. Personligen så tycker jag att introt och outrot där pianot kommer fram låter bättre än droppet.

Vilket Piano har du använt?

Redigerat av FNG
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej

Bra jobbat. Tänkte på tre saker.

1. Effekter: Den swischande ljudefekten. Jag tror att låten skulle må bra av den kom in lite mer sällan och kanske på lägre volym.

2. Introt: Jag tror att intro skulle bli bättre om du lät vissa element komma in lite långsammare. Så att låten kan bygga mot breaket.

3. Droppet: Låten tappar energi när droppet kommer. Synthen som kommer inte dränker pianot och det känns som att det är alldeles för mycket reverb/delay. Personligen så tycker jag att introt och outrot där pianot kommer fram låter bättre än droppet.

Vilket Piano har du använt?

okej tack för tipsen ska fixa det 🙂 Jag använder PN Ballad Grand Piano som finns i Nexus

Redigerat av MattiasK
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att swischandet kommer lite för ofta.

Har du testat att höja synthmelodin en oktav? Kanske krockar mindre med pianot då eller så låter det skräp 🙂

Annars tycker jag låten är härlig 🙂

Tackar 🙂 Tagit bort mycket av swischandet nu ska se vad jag kan göra med melodin 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...