Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted (edited)

Hej

Bra jobbat. Tänkte på tre saker.

1. Effekter: Den swischande ljudefekten. Jag tror att låten skulle må bra av den kom in lite mer sällan och kanske på lägre volym.

2. Introt: Jag tror att intro skulle bli bättre om du lät vissa element komma in lite långsammare. Så att låten kan bygga mot breaket.

3. Droppet: Låten tappar energi när droppet kommer. Synthen som kommer in dränker pianot och det känns som att det är alldeles för mycket reverb/delay. Personligen så tycker jag att introt och outrot där pianot kommer fram låter bättre än droppet.

Vilket Piano har du använt?

Edited by FNG
  • Gilla 1
Posted (edited)

Hej

Bra jobbat. Tänkte på tre saker.

1. Effekter: Den swischande ljudefekten. Jag tror att låten skulle må bra av den kom in lite mer sällan och kanske på lägre volym.

2. Introt: Jag tror att intro skulle bli bättre om du lät vissa element komma in lite långsammare. Så att låten kan bygga mot breaket.

3. Droppet: Låten tappar energi när droppet kommer. Synthen som kommer inte dränker pianot och det känns som att det är alldeles för mycket reverb/delay. Personligen så tycker jag att introt och outrot där pianot kommer fram låter bättre än droppet.

Vilket Piano har du använt?

okej tack för tipsen ska fixa det 🙂 Jag använder PN Ballad Grand Piano som finns i Nexus

Edited by MattiasK
Posted

Håller med om att swischandet kommer lite för ofta.

Har du testat att höja synthmelodin en oktav? Kanske krockar mindre med pianot då eller så låter det skräp 🙂

Annars tycker jag låten är härlig 🙂

• Gilla 1
Posted

Håller med om att swischandet kommer lite för ofta.

Har du testat att höja synthmelodin en oktav? Kanske krockar mindre med pianot då eller så låter det skräp 🙂

Annars tycker jag låten är härlig 🙂

Tackar 🙂 Tagit bort mycket av swischandet nu ska se vad jag kan göra med melodin 🙂