Jump to content
Annons

SNÄLLA(!) kan någon hjälpa mig att öppna ett PT projekt och bounca vocals?


prototyp

Recommended Posts

Hej!

Jag använder Logic X och har nu fått ett uppdrag att mixa en låt och fick alla vocals etc omixade i wav men nu är det så att jag behöver få vocals bouncade med autotune inställningarna som är satta i PT projektet, alltså helt omixade förutom autotune som ska vara på med exakt de inställningarna som är ställda i PT projektet.

Är det någon som kan ställa upp på detta? Vore så otroligt schysst

Med vänlig hälsning

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du inte Pro Tools menar du eller...?

Det är väl annars att exportera/bounca ut filerna och lägga in de i Logic?

Alternativt, de som du skall mixa.

Varför får du inte sångfilerna skickade till dig så som dom vill ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej precis.

Jag fick alla filer helt omixade men behöver få de bouncade med samma autotune settings ljudteknikern använt då jag ej får fram samma perfekta sound hur mycket jag än rattar i autotune.

Artisten som jag ska mixa åt tyckte detta blev enklare då studion ligger en bra bit därifrån han bor och ljudteknikern ej är tillgänglig förns om en vecka. Jag har alltså hela PT projektet men kan ej öppna det.

Någon som kan tänka sig göra detta? Lär ju bara ta ett par minuter och vore så extremt schysst.

Med vänlig hälsning

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är flera saker här jag tycker är anmärkningsvärda.

Om man till exempel skickar en förfrågan till en snickare

där han får uppdraget att snickra ihop en friggebod så vore

det väldigt konstigt om han då slänger ut en förfrågan på ett

internetforum om någon kan tänka sig att skicka honom allt virke

där spikarna redan sitter på plats.

Han motiverar sin förfrågan med att kunden enbart skickat virket utan att sätta fast spikarna först.

Frågan är om man skulle anlita den snickaren.

Förmodligen skulle man utgå ifrån att den snickaren saknar kompetens då han inte verkar kunna sätta dit spiken själv. Nästa frågeställning är ju om någon frivillig skulle offra sin tid till att sätta dit spiken utan att få en krona för arbetet.

Ta dig inte vatten över huvudet för du lurar inte bara dig själv utan även dom som nu gett dig det här förtroendeuppdraget.

Det måste vara viktigt för dig att dumförklara folk om man kollar på din OTROLIGT långa beskrivning av en simpel sak. Du var även tvungen att skapa en historia av de hela? Har du inget vettigt att säga/bara ska sprida negativitet så kan du inte istället skita i att svara? 1. Du kommer ändå inte hjälpa mig 2. Varför svara spydigt och dumförklara en person du ej känner utan anledning? 3. Väx upp och börja hantera situationer på ett vuxet och moget sätt din fjant 🙂

Okay, så denna ljudtekniker är bättre än mig på att ställa in autotune? SO WHAT? Om det har gått till den nivån att mix kunskap = autotune så har jag nog missat något.

Om någon kan tänka sig hjälpa mig så bara säga till, till er som sprider negativitet , håll er till andras trådar tack 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara viktigt för dig att dumförklara folk om man kollar på din OTROLIGT långa beskrivning av en simpel sak. Du var även tvungen att skapa en historia av de hela? Har du inget vettigt att säga/bara ska sprida negativitet så kan du inte istället skita i att svara? 1. Du kommer ändå inte hjälpa mig 2. Varför svara spydigt och dumförklara en person du ej känner utan anledning? 3. Väx upp och börja hantera situationer på ett vuxet och moget sätt din fjant 🙂

Okay, så denna ljudtekniker är bättre än mig på att ställa in autotune? SO WHAT? Om det har gått till den nivån att mix kunskap = autotune så har jag nog missat något.

Om någon kan tänka sig hjälpa mig så bara säga till, till er som sprider negativitet , håll er till andras trådar tack 🙂

1 + till dig kompis.

Har tyvärr inte Pro Tools :/

Anledningen till att jag frågade å skrev från början var väl dels om man kunde hjälpa till eftersom det första inlägget var något otydligt.

Hoppas det löser sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Trista svar du fick. Att den som ska mixa inte vill sitta och göra om ett redigeringsjobb, som jag tycker att Autotune kan ses som, är inget märkligt alls för mig. Det är som att filmmixaren inte också sitter och redigerar lite tramp.

Skicka filerna till mig så ska jag öppna och exportera dem. Se mailadress på www.oproduktion.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...