Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Satt och begrundade att proffs "in action".

Jag la märke till att han bara spelade in transienten från triggmicken, i det här fallet en kick från Ddrum 4.

Dock kunde han lyssna till det inspelade spåret med en kagge/sampling vid uppspel.

Det här va visserligen i TDM, själv sitter jag med LE 002 6.7.

Hur kan jag lättast åstakomma detta moment själv eftersom jag kör med mesh head på kaggen för att inte bli ovänn med grannarna?? 😲

tacksam för hjälp.

Annons
Postat

Det har jag redan lärt mej tack vare din grymma sida! 😛

Jag satt som sagt och tittade på och ville inte störa när han jobbade men jag antar att den måste ligga på en sampler eftersom han flyttade omkring transienterna

(läs B.D.) och hade ljud direkt vid uppspel.

Vad jag vill åstakomma är att höra alla trummor som är inspelade på ex. antal spår via mina mickar (-kick).

Samt att ha ett spår där endast transienten från tiggmicken är inspelad som audiospår.

Denna transient ska (vid uppselning) trigga en samplad kagge så att jag kan höra hela trumsetet vid lyssning när jag "trackar" trummor.

Har tröttnat på midi och dubbeltrigg.... 😄

Angående Sound replacing:

TAB kör jag senare i arbetet när jag vill dubblera en virvel/kagge på ett färdig editerat spår.

Postat

Det kan nog vara svaret, ska kolla mer ingående... 😳

Tackar ödmjukast!

Postat

Vilken plugg fungerar "bäst" när man jobbar med transienter och i det här fallet trummor?

Vad har ni för erfarenhet??

Funderar på att köpa Soundreplacer eller drumagog....

• 2 veckor senare...
Postat

Svaret blir nog Drum rehab faktiskt..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.