Jump to content
Annons

Lurad av XLN-Audio


gwp

Recommended Posts

Hej

Köpte nyligen Addictive drums 2 då dom hade ett erbjudande att man fick Revalver 4 på köpet....

"For a limited time, get Peavey's amazing Revalver 4 amp modeling plugin (with an exclusive XLN Amp model) for FREE when you purchase any Addictive Drums 2 ADpak or Bundle"

Satt sedan flera timmar och fattade inte varför Revalver bara startade som demo. Blev till slut tvungen att kontakta Peaveys support där jag fick svaret att det man fick på köpet var en demo + en ynka XLN Amp simulering. Så egentligen är det rätt oanvändbart om man inte köper till pedaler och annat.

Handlar inte om så mycket pengar men jag tycker detta är dålig vilseledande maknadsföring, Har kollat på utlänska forum där folk är rätt förbannade.

Själv är jag mest arg för all tid jag fick lägga ned till ingen nytta.

Någon här som råkat ut för samma sak?

/GWP

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det hade nog varit bättre om du väntade med att skriva ett inlägg med den titel du valde innan du fick svar från dem. Jag försvarar inte XLN här, det känns mest lite ohederligt och ojuste att utgå från att de lurat dig (och andra). Sedan kanske felet ligger hos dem, att de inte var tydliga med var licensen finns.

Du säger att du inte försvarar XLN, men har i sammanhanget inga problem med att kalla en forumist ohederlig, trots att du inte vet hur länge han väntat på svar på sitt klagobrev.

Vad är det då du gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick svar från Peaveys support samma dag att det är en demo + XLN-amp. Jag använde också koden under third party licences, dedikerade ett USB-minne och sparade hem en licens-fil till datorn. Jag är nöjd med Addictive drums, så visst hade jag kunnat ha lite mer tålamod. Men efter flera timmars kämpande att få igång revaler som fullversion och då få informationen att det inte går, gjorde mig POff

Har ännu inte fått svar från XNL, men skulle det visa sig att jag har gjort något fel så kommer jag att erkänna detta här. Men i så fall får Peaveys support inte godkänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger att du inte försvarar XLN, men har i sammanhanget inga problem med att kalla en forumist ohederlig, trots att du inte vet hur länge han väntat på svar på sitt klagobrev.

Vad är det då du gör?

Ja, jag skulle kalla det ohederligt att offentligt anklaga någon utan att den/dem haft möjlighet att försvara sig. Nu verkar det som att det inte stämmer heller och förhoppningsvis ändrar TS trådens namn sen som det visar sig vara så. Internetz never forget.

Sen kan man säkert anklaga XLN för dålig information, men personligen tycker jag inte att man ska behöva vandra golgata på ett forum som huserar en stor målgrupp för en sån sak.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag skulle kalla det ohederligt att offentligt anklaga någon utan att den/dem haft möjlighet att försvara sig. Nu verkar det som att det inte stämmer heller och förhoppningsvis ändrar TS trådens namn sen som det visar sig vara så. Internetz never forget.

Sen kan man säkert anklaga XLN för dålig information, men personligen tycker jag inte att man ska behöva vandra golgata på ett forum som huserar en stor målgrupp för en sån sak.

Dom har ju fått möjlighet att försvara sig och inte gjort det. För hur länge ska man i så fall vänta på svar, en vecka, en månad eller längre? Vad är det som talar för att det är fel i sak? Den information jag fått tyder på det motsatta.

Sen delar jag inte uppfattningen att forumets storlek skulle ha med saken att göra.

Men ok man kan väl ändra rubriken till, Jag anser mig vilseledd av XLNs marknadsföring och missnöjd med supporten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...