Jump to content
Annons

HJÄLP kommer inte på artisten


moberg2236

Recommended Posts

Såg en dokumentär på ettan för några/något år sedan. Det var om en artist som hade varit sjuk som rackarn cancer eller dyl. Han hade släppt en Delta-blues skiva och hade ett namn som klingade fruktansvärt likt någon annan artist (inte ryan adams) Kanske i 40- 50 års åldern skäggig och mörkhårig.Man fick höra några låtar i dokumentärn

Problemet är att jag hann glömma hans namn innan jag tog mig till skivbutiken och har dess försökt komma på vem det är. Och nu kom jag på att jag kanske kan fråga här. Vet ni av någon artist som passar in på beskrivningen vore det väldigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gjort en sökning i SVT:s arkiv? ..på typ "Delta Blues" eller nått annat som rörde programmet..

EDIT: Om han var svensk så hittade jag bara "Sven Zetterberg" där 😕 ..men det finns säkert fler..

Redigerat av illvaesen
Link to comment
Dela på andra sajter

Johnny Cash?

Så bakom flötet är jag inte att jag inte vet vem johnny cash är. 😆

Nu har jag hittat låten som jag hade fastnat för också.. var "somebody say amen" från skivan the blue jukebox.. SÅ nu ska jag gå och handla. (imorgon igen)

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...