Jump to content
Annons

Val av Rackmonterbart ljudkort


the_avatar

Recommended Posts

Står i tankar om att uppgradera till 16 kanaler.

Just nu kör jag med delta1010lt och en mixer med direct out. Detta tycker jag fungerar dåligt. för mycket sladdar hit o dit.

Det jag vill ha är 16 kanaler in iallfall 10 av dem ska vara med preamp.Det ska även vara rackmonterbart

har lite funderingar på hammerfallkort med 2 st ada8000

sen finns ju varianten 2 firepod

en möjlig lösning är 1820m + ada8000.

Vad skulle ni välja? Kan lägga ganska mycket laxar på det här. upp till en 16 000 iallafall, men helst under 10000

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle främst titta på Echo och RME, eftersom de har varit med länge och vet var skåpet ska stå. 🙂

Exempelvis kan RME Multiface eller Echo Layla3G vara något. Komplettera dem med en extra A/D-D/A-omvandlare med preamps, så är du hemma.

Alternativt kan du kolla in RME Fireface800 (kompletterat med extern omvandlare/preamp) - om du vill ha ett FireWire-interface i stället för PCI.

Om det inte är panik med köpet, så kan det vara värt att vänta på en svensktillverkad 8-kanalig preamp med inbyggd ADAT-omvandlare - som kommer att släppas ganska snart... 😲 Den är inte färdig för produktion ännu, men när den kommer, så kan de flesta andra gå och lägga sig... 😆

EDIT: Läste inte så noga innan... Multiface har inga inbyggda preamps, så det går nog bort eftersom du vill ha 10 preamps.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte är panik med köpet, så kan det vara värt att vänta på en svensktillverkad 8-kanalig preamp med inbyggd ADAT-omvandlare - som kommer att släppas ganska snart...

Vill du berätta mer? Inom ramen för vad som är ok OT...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom den bara finns som prototyp ännu så länge, så har jag lovat att inte berätta för mycket - men är man ute efter en mycket transparent preamp och vill koppla in den på en ADAT-port, så är man fel ute om man inte avvaktar lite... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom den bara finns som prototyp ännu så länge, så har jag lovat att inte berätta för mycket - men är man ute efter en mycket transparent preamp och vill koppla in den på en ADAT-port, så är man fel ute om man inte avvaktar lite... 🙂

Och vad kommer denna tingest ligga på i pris...hmm...om nu detta får förtäljas... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Från början var uppskattningen någonstans omkring 12000:- - men som det har utvecklat sig ska det bli en bra bit under 10000:- . 🙂

Det är dock svårt att få ett helt säkert besked innan det är helt klart för produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från början var uppskattningen någonstans omkring 12000:- - men som det har utvecklat sig ska det bli en bra bit under 10000:- . 🙁

Det är dock svårt att få ett helt säkert besked innan det är helt klart för produktion.

detta låter mycket intressant!

Du vet inte hur långt det är kvar innan den kommer ut i handeln?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...