Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej alla ableton anvÀndare jag har problem med automation av pitch bend.

min vst synth jag anvÀnder mest Àr sylenth1 nÀr jag vill göra en automation med denna synth klickar jag i configure och sedan ett snabbt tryck pÄ pitch bend i min vst och sÄ kan jag göra automation i arrangement mode.

nu till mitt problem, anvÀnder mig av reveal sound Spire vst gÄr inte att göra pÄ samma sÀtt som jag gör med sylenth, om nÄgon har tips hur jag klarar det vore det fint?=)

Har fÄtt göra automationen i sjÀlva klippet och inte i arrangemang mode, Men nÀr jag sedan spelar upp klippet i arrangemanget sÄ funkar det fint men nÀr det kommer till nÀsta klipp sÄ Àr automationen som i det förra klippet, stoppar jag sedan lÄten och börjar pÄ klipp 2 sÄ Àr det som det ska vara!

nÄgon som har lösning pÄ detta?

tack pÄ förhand

Redigerat av maoto
  • 2 mĂ„nader senare...
Annons
Postat

Tjena!

Vet inte om jag har förstÄtt dig rÀtt, men Ableton har ett kÀnt problem med pitchbend envelopes. Om du har klipp 1 och klipp 2 efter varandra, och det första klippet böjer ner pitchen till -12 sÄ kommer klipp 2 som inte har nÄgon automation alls att fortsÀtta pÄ -12.

Min workaround Àr att slÀnga in en vÀldigt kort bend frÄn -12 till 0 i starten av klippet (skarp böj). Du kommer inte att höra nÄgon pitchbend ljudmÀssigt, men det kommer att korrigera pitchen tillbaka till startpunkten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.