Jump to content
Annons

Söker remixjobb!


Mutto

Recommended Posts

Hallå,

Har du en låt som du skulle vilja ha omgjord?

Jag söker produktioner att remixa, göra om, klippa ner och klistra ihop igen!

Det behöver inte vara något särskilt überseriöst om du inte vill, jag tänker inte tjafsa om upphovsrätt och dylikt.

DU behåller all upphovsrätt till ditt verk, och OM du tycker att mina remixer är bra och vill använda dem i ett publikt sammanhang kan vi börja prata ersättning.

Fram tills dess gör jag det bara för utmaningen och nöjets skull.

Mina egna produktioner drar allt mer åt det lite mer obskyra, men dansgolvsvänliga hållet, mycket house och breakbeats. Bli inte skrämd av det, om du aldrig hört vad man med lite fantasi och gott kunnande kan göra med en pop/rock/dödsmetal/dansband/storband/hiphop/schlager-ish/ballad/(osv)- låt, så kommer du bli förvånad.

En god produktion är alltid en god produktion.

För att det ska vara så praktiskt som möjligt är det bra om du kan tillhandahålla en ren accapellaversion, en version med trummor/perc frilagt, komp/lead/ackord frilagt.

Det blir så mycket enklare då.

Intresserad? skriv här, till min mail eller adda mig på MSN (snusmumrik98@hotmail.com).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

PERFEKT! Jag skulle gärna vilja att någon remixar en av vårats band lite mer lugna alt. country-pop låtar. Gör en discoremix av den (jag är seriös)! Det skulle vara riktigt coolt om du kunde få till en seriös bra version som lät trovärdig.

Om du är intresserad så kan jag skicka alla filer i 24/48 kvalitet.

Här är en länk till orginalet: Make His Way (To Get Drunk)

/johan, JELL

www.jell.nu

Redigerat av Musiker
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
PERFEKT! Jag skulle gärna vilja att någon remixar en av vårats band lite mer lugna alt. country-pop låtar. Gör en discoremix av den (jag är seriös)! Det skulle vara riktigt coolt om du kunde få till en seriös bra version som lät trovärdig.

Om du är intresserad så kan jag skicka alla filer i 24/48 kvalitet.

Här är en länk till orginalet: Make His Way (To Get Drunk)

/johan, JELL

www.jell.nu

var försiktig nu.

Muttu gör obskyra house/breakbeatremixer. Låter rätt långt ifrån disco.

Dessutom kan ni inte spela den i "publika sammanhang" (vad det nu är) utan att det ska börja pratas om ersättning.

Spek, någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

haha äh jag kan nog göra "disco" av det där. sen är ju "disco" en ganska bred genre.. 🙂

Dessutom kan ni inte spela den i "publika sammanhang" (vad det nu är) utan att det ska börja pratas om ersättning.

asså klart man KAN, det är bara inte tillåtet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...