Jump to content
Annons

Amd athlon o protools


peki

Recommended Posts

Hej.

Jag får blå ruta i xp när ja startar protools le efter installation. Har avinstallerat o reinstallerat med samma resultat. Jag har en laptop amd 3000+ 1,6 ghz med 512 mb. Till den kopplar jag en mbox. Har nån erfarenhet av dylika problem o eventuellt en lösning på problemet.

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Jag får blå ruta i xp när ja startar protools le efter installation. Har avinstallerat o reinstallerat med samma resultat. Jag har en laptop amd 3000+ 1,6 ghz med 512 mb. Till den kopplar jag en mbox. Har nån erfarenhet av dylika problem o eventuellt en lösning på problemet.

Cheers

Jag har inga erfarenheter av det, men hur menar du att du får en blå ruta?

Det står ingenting där alltså?

Jag antar att du har följt manualen, där det står rätt tydligt om vilka inställningar som ska göras i systemet för att det ska funka.

På digidesigns hemsida står också specifikationer (på sidan om protools le nånstans) för systemkrav.

Har själva mbox:en kontakt med systemet? Om du t ex har ett internt ljudkort så får du ju koppla ur det först.

Annars vet i fan. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Blå ruta dvs system krash.

Jag kör servicepack 2. Pt version le 6.1

Tavkar för svaren

Enligt digidesigns hemsida så funkar servicepack 2 med protools le 6.4 och 6.7, men det står inget (vad jag kunde se) om 6.1 för XP.

Så det kanske kan var nåt där.

Luska vidare på deras hemsida, under Protools Le, Mbox, Compatibility.

Link to comment
Dela på andra sajter

Info från digis DL sida:

*The Pro Tools LE 6.4cs9 Update includes a beta fix for Digi 002 and Digi 002 Rack on Windows XP and SP2.

 

Note: Subsequent to this release, Digidesign has qualified SP2 with all Pro Tools LE and TDM systems with Pro Tools 6.4 and higher, including Pro Tools LE and TDM version 6.7. If using Digi 002 or Digi 002 Rack, Pro Tools LE 6.4cs9 or higher (including Pro Tools LE 6.7) is required.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu funckar protools, via ddesigns hemsida finns hittade jag receptet. Via Kontrollpanelen-system-avancerat-start o återställning. Ändra i startup kommando raden noexecute till AlwaysOff.

Tack till alla som hjälpte mig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...