Jump to content
Annons

Matthew L - Just a Maniac


Vad tycks?  

11 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 1 Nejnejnej
      0
    • 2 Nja
      0
    • 3 Jo
      3
    • 4 Jaa
      5
    • 5 YEEEEES!!!
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN:Just a Maniac

ARTIST/GRUPP:Matthew L

GENRE:Elektronisk pop/rock

LÅTLÄNGD:5½ min

KOMPOSITÖR:Matthew L

PRODUCENT:M L

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 5 mb

STATUS: Hyfsat färdig (tror jag)

LÅTLÄNK:Tog bort låten för ommixning

Skickar upp min andra låt här. (Fick inte så mycket feedback på förra, så jag provar igen 😉)

Är tacksam för synpunkter på mixen som jag är osäker på...även andra kommentarer är välkomna.

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här var schysst!

Bra låt och riktigt bra sånginsats.

Om man ska försöka ge lite kritik så skulle man kunna önska sig lite mer variation i ljudbilden. Sen tycket jag den monotona skramliga riden/jätteöppna hihaten/whatever ligger lite väl högt. Det är kul i början men efter ett tag blir man lite mätt på den.

Men mycket bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentaren! Just riden är något som jag lätt glömmer bort i ljudbilden och en enformighet kan man ju också vänja sig vid så det känns bra när någon påpekar det... 🙂

Ingen annan som har någon kommentar? Är det tillräckligt med bas t.ex?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Mycket skön låt! diggar!

Ljudbilden dock.

Har samma synpunkter på ridern som föregående talare. Den är jobbig där den ligger.. jag tyckte inte ens det var kul i början. Sen tycker jag Virveln låter lo-fi den behöver piffas upp lite. Och sången skulle jag vilja ha lite tydligare den försvinner lite, men det är kanske ridern som ligger och stör. Annars tycker jag det var ett ganska skönt mjukt Sound.

Basen är är lite låg. Baskaggen låter som om det ligger ett täcke framför.

Men det är ju jag det.

/Allan

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt och mellanspelen är det som fångar nyfikenheten resten blir transportsträckor i mina öron...bygg låten vidare på samma grund tanke där kompet dippar fram och tillbaks så blir det bra ...inget fel på harmonierna och du sjunger bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack för de snälla kommentarerna! 🙂

Allan : Jag lovar att sänka ridern, har lyssnat lite på låten och inser faktum... 🙂

Vad gäller virveln gillar jag faktiskt att det låter lite lo-fi. Baskaggen och basen ska jag lyssna på i stereon eftersom det är svårt med mina lurar.

Mats_S: Micken är en vanlig ADK A-51s. Vad gäller effekter på sången har jag använt mig av Voxengo Voxformer samt Silverspike Roommachine 844. Denna sång ligger i mitten. Jag har sedan gjort två kopior på sångspåret med 10-20 ms inbördes fördröjning och kraftig höger-/vänsterpanorering och lagt på SX:s Reverb A med mycket fukt...

Karl Ska ha dina åsikter om dynamik i tankarna till kommande låtar! Orkar inte riktigt bygga om allt igen 🙂

Roligt att så många gillar låten! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra låt och bra arrangemang. Ta bort riden! Jag skulle pula lite mer med trumprogrammeringen. Det blir ofta lite taffligt när man till varje pris försöker imitera "riktiga" trummor, om man inte har tillgång till sådana. Försök och spexa till det med loopar, syntetiska trumljud å sånt. Lyssna exempelvis på Kasabians trumprogrammering för inspiration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra låt och sång!

Passade på att lyssna på den andra låten som låt där också, och den är nog t.o.m. ännu bättre...! 😉 Bra jobbat!!

Dock känns arren lite stela och kvantiserade...

Enklaste tipset jag har att komma med är att du försöker leta rätt på ett band! Skulle tro att det inte borde va alltför svårt att hitta musiker som vill spela med en så bra sångare och låtskrivare... Om du nu inte bor i Korpilombolo eller nåt... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...