Jump to content
Annons

Söker musikpartner inom electro/house


Jorydberg

Recommended Posts

Hej!

Jag heter Johanna och Àr en 23-Ärig tjej bosatt i Stockholm. Sedan nÄgra Är tillbaka har jag DJat lite fram och tillbaka men började i somras ocksÄ att prodda. Jag Àr fortfarande grön nÀr det gÀller produktion men kommer inte ge mig förrÀn jag kan göra grym musik.

SÄ nu skriver jag hÀr eftersom jag letar efter en, eller kanske tvÄ, mÀnniskor att samarbeta med/starta nÄgot slags artistprojekt. SjÀlvklart Àr det kul att bara bolla idéer med folk, men det jag Àr ute efter just nu Àr en person/personer som ocksÄ söker folk att jobba ihop med och verkligen satsa pÄ den musik vi kan skapa ihop.

NĂ€r det gĂ€ller musikstil sĂ„ lutar jag mest Ă„t electro/house/pop-hĂ„llet. Krewella Ă€r stora förebilder men diggar ocksĂ„ det mer poppiga Icona Pop-ljudet. Det Ă€r svĂ„rt att sĂ€ga exakt vilken musik jag vill göra, tror man behöver sitta ihop och jobba lite för att se om intressena gĂ„r ihop. Jag sjunger lite ocksĂ„, ingen helt amazing röst men den funkar 🙂 Jobbar i Logic kan tillĂ€ggas.

SĂ„: Är du ute efter en musikpartner, med fördel bor i Stockholm, och vill snacka lite mer? SlĂ€ng ivĂ€g ett mail till: jorydberg@gmail.com sĂ„ kan vi snacka mer dĂ€r och jag kan skicka mina smĂ„ alster som jag knĂ„pat ihop.

Vi hörs!

Johanna

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hej Johanna!

Blev mycket nyfiken pÄ att lyssna pÄ det du gjort av ditt inlÀgg. Kan nog komma med lite tips och idéer och förhoppningsvis hjÀlpa dig lite pÄ traven!

LĂ€gg gĂ€rna upp en lĂ€nk hĂ€r i trĂ„den pĂ„ nĂ„got du gjort dĂ„ det blir enklare för folk som bara tittar förbi att nappa(Folk Ă€r lata) 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hej yohanna 😄 glöm inte o kolla pĂ„ filmer om musik, böcker om musik, och böcker om att mixa. och köp mĂ„nga olika högtalare och lyssna pĂ„ musik i. det lĂ€r du dig sjukt mycket pĂ„. produktionsteknik Ă€r bara nötande. men sjĂ€lv teorin och förstĂ„elsen mĂ„ste du experimentera och lyssna dig fram till. get going!

jag vill höra din musik fan, jag glömde bort att jag börjat anvÀnda fb igen sÄ jag addar dig dÀr igen om jag minns vad du heter. jag tror jag skrev till dig för ett tag sen.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej

Kul med fler tjejer som gillar att prodda musik! SjÀlv Àr jag 33Är (hu!) och har producerat dansmusik lÀnge och vÀl, men har endast pÄ senare dar tagit upp DJ'ing. (Och behöver lite hjÀlp med det.)

Jag har dÀremot samlat pÄ mig en rÀtt rejÀl studio samt nördat in mig ordentligt i eq, kompression, maximizers, bassducking och Àven lÄtbyggnation samt struktur.

Jag har lite lĂ„tar uppe pĂ„ Soundcloud. Det Ă€r lite mer Ă„t club-hĂ„llet, men Ă€ndĂ„ lĂ€ttlyssnat. Även folk som normalt sett inte lyssnar pĂ„ dansmusik brukar gilla det, vilket jag ser som positivt. ;-) Mitt mĂ„tto Ă€r att det ska vara dansvĂ€nligt OCH lyssningsvĂ€nligt. Det ska funka i vardagsrummet och Ă€ven pĂ„ dansgolvet. :-)

/ Cathrine

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...