Jump to content
Annons

MacTS-Play the blues


Funkar det?  

10 röster

  1. 1. Funkar det?

    • 1 Nej
      0
    • 2 Nja
      1
    • 3 Jodå
      1
    • 4 Bra
      5
    • 5 Kanon
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Play the blues

ARTIST/GRUPP: MacTS

GENRE: åt det bluesigare slaget

LÅTLÄNGD: 3,06

KOMPOSITÖR: MacTS

PRODUCENT: MacTS

EV. MEDVERKANDE: Åke Odén, munspel. Övrigt MacTS

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,3mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:Play The Blues

Hej,

Vill gärna ha kommentarer på denna, både låten och produktionen.

tack på förhand.

//MacTS

Redigerat av MacTS
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gör något åt trummorna.

Ett litet tips: Försök vara lite mer konstruktiv i din kritik, det kan lätt uppfattas otrevligt att svara på det här sättet.

Jag håller förvisso med att trummorna inte låter bra. Det saknas tryck. Ibland låter det som om du har de-esser på trummkanalen. Ljudbilden är annars mycket bra, gitarr, bas, sång och munspelsljudet låter finfint. Jag skulle rekommendera dig att investera i ett schysst trumprogram, ex. groove agent, eller drumkit from hell, för att få dem att låta lite bättre. Det finns kanske billigare/bättre varianter men de känner jag inte till...

The Mr... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör något åt trummorna.

Ett litet tips: Försök vara lite mer konstruktiv i din kritik, det kan lätt uppfattas otrevligt att svara på det här sättet.

Jag håller förvisso med att trummorna inte låter bra. Det saknas tryck. Ibland låter det som om du har de-esser på trummkanalen. Ljudbilden är annars mycket bra, gitarr, bas, sång och munspelsljudet låter finfint. Jag skulle rekommendera dig att investera i ett schysst trumprogram, ex. groove agent, eller drumkit from hell, för att få dem att låta lite bättre. Det finns kanske billigare/bättre varianter men de känner jag inte till...

The Mr... 😱

Hej,

Tack för kritiken. Jag måste definitivt lära mig att fixa till ett bättre trumljud...kanske DFH kan vara nåt. Har polare som har det, ska lyssna lite där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maniac (oregistrerad)

Den här gillar jag bäst hittills av dina låtar.

kanon produktion förutom trummorna då 😆

Bra sjunget!

Du lyckas hitta fina stämmor på rätt ställen.

Fint jobbat.

Maniac 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste definitivt lära mig att fixa till ett bättre trumljud...kanske DFH kan vara nåt. Har polare som har det, ska lyssna lite där.

Använder du dig av Reason? Isåfall kan jag rekomendera Reason Drumkits refillet. Helt oarbetade akustiska trummor med läck och hela paketet. Och de låter desutom hästlängder bättre än DFH och alla de andra konkurenterna. Du kommer aldrig behöva köpa nya trummsamplingar igen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo för fan. Trummorna har det redan pratats om.

Sången är helt okej. Möjligen skulle jag använda ett lite mindre reverb så man fick mer klubbscenskänsla på det hela. Den akustiska gitarren sätter liksom standarden tycker jag. Risken är att det blir för mycket Foghat feeling annars och det låter inte som att det är "vit medelklassamerkianblues" du är ute efter.

Slutet är lite fjösigt också. Skulle nog vräka på munspelet och tona ut istället.

:rolleyes:

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste definitivt lära mig att fixa till ett bättre trumljud...kanske DFH kan vara nåt. Har polare som har det, ska lyssna lite där.

Använder du dig av Reason? Isåfall kan jag rekomendera Reason Drumkits refillet. Helt oarbetade akustiska trummor med läck och hela paketet. Och de låter desutom hästlängder bättre än DFH och alla de andra konkurenterna. Du kommer aldrig behöva köpa nya trummsamplingar igen 😱

Hej

Använder mig inte av Reason, har inte tyckt mig behöva det då jag inte använder mycket klaviatur, spelar det mesta live...men ska kanske kolla upp ändå.

Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter jättebra förutom trummorna. Ska jag vara ärlig så förstår jag inte hur du har kunnat fått dem att låta så kasst när allt annat låter så bra? Riktigt snygg och ren stämsång! 😱

Är inte alls svårt att få trummorna att låta dåligt...jag kan lära dig om du vill 😱

Kan kanske bero på att jag inte är nån trummis och att det är det enda som programmeras.....dock borde jag kunna få till ett bättre grundljud på trummorna. Får leta och träna vidare.

Tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...