Jump to content
Annons

Cubase Synchronization setup Arp som inte går i takt med låten


Leyla

Recommended Posts

Hej, nu börjar jag bli så jävla arg. Jag har en Waldorf rocket, den har en arpeggio funktion och jag vill gärna att arpeggiot som går i 16-delar ska synkas till tempot i låten. Men, på något sätt, hur jag än vänder och vrider på de där jävla inställningarna under Transport > Project Synchronization setup så får jag inte dem att gå helt perfekt i takt med låten. Hur fan ska jag göra????

post-37033-0-50169400-1392458592_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ta bort MTC.. Det brukar räcka med att sequencern skickar Midiklocka.. Kör själv en Waldorf MicroQ via den gamla midistandarden på 5-pin DIN kontakt och det syncar alldeles förträffligt..

Läste på tidingen S.O.S där de recenserat synten att det är en bug i Rockets mjukvara som gör att arpeggiatorn inte funkar som den skall om den inte ställs till MIDI kanal 1

Har du kollat detta?

EDIT: Det finns en firmware uppdatering på deras hemsida som fixar problemet med midi kanal 1

Kollade även manualen i samma veva och det verkar inte vara Rocket science (😉) att få arp'en att synca så jag kan ana att du behöver uppdatera firmware om inte detta redan är gjort.. Du har säkert även ställt in midikanalerna rätt som manualen säger?

Lycka till

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...