Jump to content
Annons

Beautiful -Ver II


Demo eller papperskorgen  

2 röster

  1. 1. Demo eller papperskorgen

    • Släng skiten och ta aldrig upp den igen.
      0
    • Gör om!!
      0
    • Ok. Mannen.
      2
    • Helt ok. Inget negativt bara possitivt.
      0
    • Helt as grymt bra. Kör järnet.
      0


Recommended Posts

LÅT: Beautiful

ARTIST: Claesson

LÄNGD: 3:39

FORMAT: MP3

STORLEK: 4.40MB

Ändringar:

Jag har raderat tidigare inspelning och spelat om allt på nytt för att få det mera tajt. Jag har tagit bort chorus på sången för att få det mera nära och mer naturligt.

Ändrat introt med bland annat nytt riff och förlängt outrot en liten bit.

Mål:

Detta ska med på en demo skiva. Och ljudkvaliten behöver inte va den bästa, som jag tycker i alla fall. Så frågan lyder: Är den ok, för att platsa på en demo skiva?

Beautiful

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad skall du använda demo till? Om du inte har en fruktansvärt bra och personlig röst, extraordinär instrumental kapacitet eller något annat som är väldigt speciellt så är det nog viktigt att det låter bra om du skall använda det till något.

Och i mitt tycke har du inget av det ovastående. Jag har tejper hemma med massor av sådana här låtar i ofärdiga versioner. Man har hört det förr så att säga. Hundra gånger av någon kille på en fest som skrivit en egen låt och framför den på akutstisk gitarr.

Det positiva är att du har mycket av allt. Låten är inte dålig. Med rätt arrangemang och instrumentering skulle den kunna bli riktigt bra. Du sjunger inte illa och spelar gitarr helt okej.

Frågan är bara vad du skall använda detta till? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag vet faktist inte riktigt än. Jag tror inte jag ska bli trubadur på gamla dar.. 🙂 eller liknande.

Jag vill nog bara ha den som en typ av minnes bank.

Eller ge till polarna och höra om dom är sugna på att göra någon med låten.

Eller försöka ragga upp ett band och visa vilket stuk det ska vara i.

Eller skicka upp till farsan i Norrköping, och göra han lite glad..

ja du vet.. jag förväntar mig inget skivkontrakt eller nått sånt. I så fall får man kanske gå in i en riktig studio och lägga ner några timmar på varje låt.

Jag vill helt enkelt visa min stil, för jag tycker att den är ganska originell.. eller. Det är lite därför jag lägger ut mina låtar här, för att se om det funkar..

Redigerat av Claesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill helt enkelt visa min stil, för jag tycker att den är ganska originell.. eller. Det är lite därför jag lägger ut mina låtar här, för att se om det funkar..

Aj satan, det var inte meningen att var spydig. Men jag tror att du skulle kunna låta så mycket bättre med ett sparsmakat arrangemang, lite trummor piano en ståbas och sådär. 😄

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

detta funkar väl som demo? Man fattar hur du vill ha stilen och hur du vill att det ska låta. Sen kanske det är som Egghuvvet skriver: nån annan kan ju spela in låten och sjunga å sådär för att få det låta topp.

Snygga ackord 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Aj satan, det var inte meningen att var spydig. Men jag tror att du skulle kunna låta så mycket bättre med ett sparsmakat arrangemang, lite trummor piano en ståbas och sådär.  🙂

😄 nä nä, jag tyckte inte du var spydig på något sätt 😛

Synd faktist, jag gillar spydiga människor.. nä men ärligt, jag hängde kanske inte riktigt med i vad du skrev först. Men nu förstår jag vad du menar..

Jag får nästan lägga in en snabb bakgrundshistoria här:

Jag lirade med ett rock´n roll band förut med influenser åt depeche mode och Incubus, vrickad blandning, men det var typ åt det hållet. Spelade gittarist i det bandet, o så hade vi en sångare och en funkig basist. Till detta hade vi en trummaskin.

Coolt, men ändå så tröttnade vi efter 3-4 år. Vi hann med lite gigg så, men i slutet kändes det som om vi stod still och trampa vatten typ...

ja vi har säkert varit där alla. Men vi fick nog, och vad som händer i dom flesta fallen, är att man splittras åt olika håll. Dom fixa in sig i nya band.

Men jag som hade minst talang i det gänget. Gav upp. Och nu 2 år efter känner jag att det börjar klia lite i fingrarna. Så jag tänkte för mig själv. Fan jag röjjer ur klädgarderoben och fixar mig lite saker och pilla med. Och här sitter jag nu. 😎

Jag har absolut inga krav på mig själv utan jag leker lite bara. Känner dock att jag behöver läxas upp i cubase lite.

Det hade varit grymt att lägga in trummor och refränger med lite mer elgura. Det är sant och får jag lite mera koll på bla trumkit from hell och sådana trummprogram så kanske det kan bli något åt det hållet. Men just nu är det amatör kvallitet som gäller. Jag tycker det ligger en tjusning i det också. Jag menar om man ändå inte ska leva på det man gör.

Jag svamlar förlåt..

Tack för responsen i alla fall.. mer mer.. jag vill höra mer från fler personer.. 🙂

Njut av vädret boijs änd görls..

Redigerat av Claesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...