Mantel Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Jag har nyss köpt ett bag M-audio Delta 1010LT pĂ„ MB. Jag har satt i kortet i datorn. Instalerat drivruntiner. Men jag fĂ„r inget ljud fastĂ€n jag har valt att den ska spela upp pĂ„ out 1 och 2. Har jag missat nĂ„got? All hjĂ€lp mottages tacksamt! đ
Tokas Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Du har ökat reglarna pÄ den inbyggda mixern, som Àr lÀngst ner till höger?
Mantel Postat 29 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 29 mars 2005 Tack för snabbt svar! jaa det har jag gjort, men winamp vĂ€grar att spela upp nĂ„gonting heller. verkar vara nĂ„got mysko! đ
x-pander Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Kolla fliken "patchbay/router" sĂ„ du routat rĂ€tt đ
Mantel Postat 29 mars 2005 TrÄdstartare Postat 29 mars 2005 Kan ni förklara lite mer utförligare? Detta Àr mitt första bra ljudkort jag pysslar med! Jag köra adobe audition ocksÄ
Mantel Postat 29 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 29 mars 2005 kom igen nurĂ„!! vill verkligen fĂ„ fart pĂ„ det ikvĂ€ll! đ
kirre777 Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Har du Àndrat output i winamp ocksÄ? Dessutom tror jag man mÄste starta om winamp för att det ska fastna. //Christian
Mantel Postat 29 mars 2005 TrÄdstartare Postat 29 mars 2005 jaa jag har försökt med alla fyra olika saker som finns dÀr. Har startat om datorn osch joxat! mer tips tack! Uppskattar verkligen detta!
x-pander Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 I min patchbay/router Ă€r Monitor mixer iklickad...prova det?đ
Mantel Postat 29 mars 2005 TrÄdstartare Postat 29 mars 2005 Testade men utan resultat. Har dock upptÀkt att om man kollar pÄ mixer reglarna sÄ blinkar dom helt hysteriskt, frÄn ingenting till fullt ca 3ggr sec!
kirre777 Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 I min patchbay/router Ă€r Monitor mixer iklickad...prova det?đ Det Ă€r inte min. SĂ€tter jag den pĂ„ monitor mixer pĂ„ patchbay/router-fliken sĂ„ blir det tyst. Hur som helst. Börja med att dra igĂ„ng winamp och spela upp en lĂ„t. VĂ€lj directsound i preferences -> output konfigurera till m-audio delta 1010 lt multi och refresha och sĂ„. PĂ„ monitor-fliken i deltas kontrollpanel bör det nu röra sig i staplarna. PĂ„ patchbay/router-fliken bör alla radioknappar vara överst. Testa lite... //Christian
Mantel Postat 29 mars 2005 TrÄdstartare Postat 29 mars 2005 hmm. Jag fÄr inte ens winamp att röra pÄ sig. Den stannar vid 00:00 sec sÄ fort man trycker igÄng en lÄt. Börjar bli sÄ jÀvšla trött pÄ det hÀr nu! usch fyfan. jÀvla krÄngel. Om nÄgon vÀnlig sjÀl har lut och ork sÄ kan den lÀgga till mig pÄ msn Ž(sinpaj86@hotmail.com) sÄ gÄr det sÀkert mycket smidigare Àn hÀr. Mer tips tack!
Mantel Postat 29 mars 2005 TrÄdstartare Postat 29 mars 2005 Den stÄr ju pÄ engelska!!!! nÀrÄ, jag har skummat egenom den men hittar inte riktigt nÄgot som passar.
Mantel Postat 29 mars 2005 TrÄdstartare Postat 29 mars 2005 (redigerat) Fan fÄr ingenting att funka! Redigerat 30 mars 2005 av Mantel
Mantel Postat 30 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2005 Har pillar lite med guitar rigg. Kör det ensamstĂ„ende för licensen pĂ„ Sonar 3 har gĂ„tt ut. http://s42.yousendit.com/d.aspx?id=3G0SKNU...HU26OTQWIHV41KV Ligger en skĂ€rmdump som kanske hjĂ€lper. Hur fan ska jag fylla i dom dĂ€r pluttarna? đł
Mantel Postat 30 mars 2005 TrÄdstartare Postat 30 mars 2005 Ska springa och testa! Ska Àven nÀmna att jag har kopplat Gitarr - mixerbord - 3in och 4in pÄ ljudkortet. Outputsen ligger pÄ 1 och 2. à terkommer om 1 min
Mantel Postat 30 mars 2005 TrÄdstartare Postat 30 mars 2005 Nix funkar inte alls! kan jag ha gjort nÄgot fel vid instalation? För om man gÄr inte pÄ kontrolpanelen, sen vÀljer sound osv. sÄ fÄr man ju upp en ruta dÀr man kan vÀlja recording devices. DÀr verkar det vara lite knas ocksÄ.
Ken KÀngström Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Hmmm... Knepigt nÀr man inte Àr pÄ plats. Kan nog inte komma med nÄgot mer tyvÀrr. Lycka till.
Mantel Postat 30 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2005 Tack Ă€ndĂ„! Ja lycka till kan jag behöva. Sitter och funderar lite pĂ„ om det Ă€r mig eller kortet som felet ligger pĂ„. Om vi sĂ€ger att kortet inte funkar, och jag har ju köpt det av MB. Kan dom bli skyldig en motsvarande vara eller fĂ„r jag bara pengarna tillbaka? usch vad trĂ„kigt sĂ„nt hĂ€r Ă€r. blÀÀÀ đł
Ken KĂ€ngström Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Tack Ă€ndĂ„!Ja lycka till kan jag behöva. Sitter och funderar lite pĂ„ om det Ă€r mig eller kortet som felet ligger pĂ„. Om vi sĂ€ger att kortet inte funkar, och jag har ju köpt det av MB. Kan dom bli skyldig en motsvarande vara eller fĂ„r jag bara pengarna tillbaka? usch vad trĂ„kigt sĂ„nt hĂ€r Ă€r. blÀÀÀ đł Klart du ska fĂ„ pengarna tillbaka om kortet Ă€r trasigt. Du har ju garanti pĂ„ kortet.
Mantel Postat 30 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2005 Har fĂ„tt hört frĂ„n lite olika kĂ€llor att det troligtvis Ă€r mitt integrerade ljudkort som stĂ€ller till det för mig. Hur gör jag för att fĂ„ bort det? Hittar ingenting i bios? HJĂLP!
Tokas Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Har fĂ„tt hört frĂ„n lite olika kĂ€llor att det troligtvis Ă€r mitt integrerade ljudkort som stĂ€ller till det för mig.Hur gör jag för att fĂ„ bort det? Hittar ingenting i bios? HJĂLP! Testa att plugga in det i en annan dator dĂ„. Funkar det inte dĂ€r heller sĂ„ Ă€r förmodligen kortet sönder, och dĂ„ har du all rĂ€tt till garanti. DĂ„ mĂ„ste MB ersĂ€tta ditt kort med nĂ„nting minst lika bra.
Mantel Postat 30 mars 2005 TrÄdstartare Postat 30 mars 2005 gah, nu kÀnner jag mig tvungen att stÀnga av servern och plugga in skiten dÀr. NÄja. Ska ge det ett försök.
Mantel Postat 30 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2005 Jofan, nu funkar det! Fast i fel dator đ Hur ska jag gĂ„ tillvĂ€ga för att fĂ„ bort mitt integrerade kort?
Mantel Postat 30 mars 2005 TrÄdstartare Postat 30 mars 2005 NÀr jag tröck tillbaka det sÄ funkade det bra. Mysko! Tack för hjÀlpen!
Jimmy Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 (redigerat) Jag installerade ett E-mu 1820 och jag har ett Asus moderkort med integrerat ljudkort - Soundmax. Jag gick in under "Add or Remove Programs" och avinstallerade det innan jag installerade 1820-paketet. Avinstallationen gick dock inte helt smÀrtfritt. Jag fick kvar en del soundmax-skit som jag tog bort med regedit (redigera windows register). Men nu sÄ Àr det rent. En undring bara, har du gÄtt in överallt och valt ditt ljudkort som uppspelning/inspelningsenhet? Dels sÄ har du ju det i dom program du ska anvÀnda, men du har ju Àven en del stÀllen i systemet t ex "Sonds and Audio Devices" i Control Panel. Att köra Asio-standard gör det hela lite lÀttare och lite proffsigare. DÄ gÄr du förbi mycket av windows-tramset (som förmodligen Àr det du inte fÄr att fungera). Men, det kan vara nÄt annat. SvÄrt att sÀga. /Jimmy Redigerat 30 mars 2005 av Jimmy
Mantel Postat 30 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2005 Hur aktiverarman mik-preamparna pĂ„ kortet? đ
Lui Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Kör du winXP kan du rĂ„ka ut för att exempelvis winamp inte spelar upp nĂ„got, stĂ„r och stampar pĂ„ 00:00. Jag drabbas ibland av det problemet, tror det beror pĂ„ att drivrutinerna Ă€r dumt skrivna.đ Ibland klarar det helt enkelt inte av flera ljudkĂ€llor samtidigt (ex. winamp & Sonar, som jag kör ibland.) Preamparna aktiverar du med jumpersĂ€ttning pĂ„ kortet, titta i manualen sĂ„ hittar du det. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.