Jump to content
Annons

Micke Lavrell - relaxed


Jadu, kan detta bli nåt tro?  

14 röster

  1. 1. Jadu, kan detta bli nåt tro?

    • 1. Nej släng
      2
    • 2. Man ska spara alla sina idéer
      2
    • 3. Med lite mer arbete kan detta bli najs
      9
    • 4. Toppkvalité som det é
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Relaxed

ARTIST/GRUPP: Micke Lavrell

GENRE: Soft

LÅTLÄNGD: 1.26

KOMPOSITÖR: Micke Lavrell

PRODUCENT: Micke Lavrell

EV. MEDVERKANDE: Micke Lavrell

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2 Mb

STATUS: Skiss under arbete

LÅTLÄNK: Här

Satte mig och loopade ett beat och började improvisera lite på guran. Är ganska nöjd med första partiet men det andra har jag melodi till så ni inte tror att det bara ska vara strummade ackord 😕

Inget är mixat och dylikt, bara panorerat och lite volymjusterat.

Om ni får några bilder/idéer i huvudet på vad som saknas/ska tas bort osv så hojta till! 😱

tack på förhand!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Underbart ljud på guran. Sådär varmt och nära som jag själv försöker få det på mina inspelningar. 😱

Får lite I.A. Eklundh vibbar, hans lugna låtar brukar nästan låta nåt i den här stilen och de e banne mig inget dåligt betyg. 😕

En idé för att spinna vidare skulle kanske vara att lägga på ett piano eller köra en ny gitarrmelodi över en brygga med andra ackord.

Bra jobbat men behöver utvecklas liten aning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ganska nöjd med första partiet men det andra har jag melodi till så ni inte tror att det bara ska vara strummade ackord :rolleyes:

strummade ackord är ok...

låter intressant..skall ta hem låten och spela till den med min kontrabas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte varför egentligen.. Men jag får klara Kent - Hur Fick Jag Dig Att Älska Mig-vibbar av den här låten :rolleyes: "Kylan blev min vän" vill jag sjunga när jag hör ditt klink.. Det låter bra. Börjar bra, men vid 12 sekunder ska det iiinte bli så mörkt.. Känns det som iallafall. Nåja. Jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar gubbs för den fina responsen.

Jag håller med om att ett piano skulle vara på sin plats men jag får diskutera med min flickvän/sångerska hur hon vill ha det för sång osv 🙂

Ifall ni undrade över gitarrljudet så är det linat igenom en Mindprint En-voicepreamp med en lowcut på 100Hz, lite rördistorsion samt en svag komprimering på 3dB ungefär 🙂

Vilken gitarr det är kan max*3 säga :rolleyes:😲

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Vilken gitarr det är kan max*3 säga :rolleyes:😲

ah, så det är en TAKAMINE menar du? Jag satt just och tänkte på det, funderade på om det kunde vara enTAKAMINE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar gubbs för den fina responsen.

Jag håller med om att ett piano skulle vara på sin plats men jag får diskutera med min flickvän/sångerska hur hon vill ha det för sång osv 😉

du kan behålla gitarr feeling, jag håller inte med att ett piano skulle vara på sin plats, men kolla med din sångerska först givetvis

Link to comment
Dela på andra sajter

..Jag tycker inte det ska vara en tjej på sång här.. lite lågmäld, skrapig mansröst.. lite åt rockhållet, skulle sitta som moset i brevlådan.

Tycker också att första delen sitter som en keps så här avskalat, andra sektionen kanske kunde få något stråk o höja värmen lite mer

Avvaktar med kritik..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket gudomligt gitarrljud! Musiken uppfattar jag som lite sökande och skulle nog passa en röst som Dido eller hennes svenska kopia som jag glömt namnet på.

Tackar 😛

Ja gitarrljudet är jag jäkligt nöjd med 😄

Sångerskan kommer hit vilken sekund som helst så ska presentera den för henne då 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...