amonra Postat 19 september 2013 Postat 19 september 2013 Så enkelt men så svårt när man inte har gjort det förut 🙂 Måste jag lossa skruvarna runt om kontakthonan för att komma åt att laga den eller lossar jag den med en skiftnyckel? Tack på förhand!
Albineid Postat 19 september 2013 Postat 19 september 2013 Du måste lossa på skruvarna. Muttern är bara till för att den ska fästa i plasten och inte "trilla" ner! Lycka till! 🙂 1
Guitar Nilsson Postat 19 september 2013 Postat 19 september 2013 Det brukar räcka att bocka till blecken på kontakten. Lyft på plektrumskyddet så du ser kontakten o tryck i sladdkontakten, då går det nog att se åt vilket håll det fjädrar för lite... När de blir gamla kan de tappa spänsten, men som sagt, de brukar gå att bocka till igen så du slipper köpa en ny. Är det en precisionsbas? 1
amonra Postat 23 september 2013 Trådstartare Postat 23 september 2013 Stort tack alla båda för svar. Tyvärr epostaviserades jag inte om svaren, trots att det var påslaget. Skulle ha tackat tidigare annars 🙂 Precisionsbas kan man nog inte kalla det. Det är min sons billiga nybörjarbas och han förtjänar sedan länge en bättre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.