Badertheinvader Postat 28 juni 2013 Postat 28 juni 2013 (redigerat) Hej igen forumet, nu Ă€r det sĂ„ att jag testar pĂ„ PC efter mĂ„nga Ă„rs anvĂ€ndning av mac, till detta kör jag Pro Tools 9. Det Ă€r mĂ„nga saker jag inte förstĂ„r och har en del problem som jag tror Ă€r lĂ€tta att lösa pĂ„ ett eller annat sĂ€tt. Kanske krĂ€ver det att jag uppgraderar till Pro Tools 10 eller Ă€r min dator för dĂ„lig eller Ă€r ljudkortet det som behövs bytas ut? Jag vet inte men ber om hjĂ€lp. Jag har sammanfattat problemet i en video hĂ€r som ni gĂ€rna fĂ„r kolla pĂ„ och sedan bidra med allt möjligt kul Tack pĂ„ förhand! đ Redigerat 28 juni 2013 av Badertheinvader
Linus Postat 29 juni 2013 Postat 29 juni 2013 Datorn orkar inte 128 samples som det Àr just nu. LatencyMon kan visa DPC-störningar. Vanligt Àr att hÄrdvara delar resurser i Windows sÄ t ex kan ett trÄdlöst nÀtverkskort störa ljudkortet. Störningar i kommunikationen med ljudkortet förklarar kanske ocksÄ varför den tappat ljudkortsinstÀllningar. PS. Host processors stÄr pÄ 3, sÄ har du en fyrkÀrnig CPU i datorn?
Badertheinvader Postat 29 juni 2013 TrĂ„dstartare Postat 29 juni 2013 Datorn orkar inte 128 samples som det Ă€r just nu. LatencyMon kan visa DPC-störningar. Vanligt Ă€r att hĂ„rdvara delar resurser i Windows sĂ„ t ex kan ett trĂ„dlöst nĂ€tverkskort störa ljudkortet. Störningar i kommunikationen med ljudkortet förklarar kanske ocksĂ„ varför den tappat ljudkortsinstĂ€llningar. PS. Host processors stĂ„r pĂ„ 3, sĂ„ har du en fyrkĂ€rnig CPU i datorn? Tack för svar! Detta sĂ€ger vad problemet skulle kunna vara men inte hur jag löser det. För det knastrar/lĂ„ter robot Ă€nnu mer med högre samples. InnebĂ€r det sista att jag ska ha 4 dĂ€r eller? För ja det Ă€r 4. đ
Linus Postat 29 juni 2013 Postat 29 juni 2013 Ta gÀrna skÀrmdumpar pÄ hur det ser ut nÀr du kör LatencyMon eller DPC Latency Checker. Med fyrkÀrnig CPU kan du ha 3 eller 4. Rekommendation Àr 3, tre kÀrnor till Pro Tools sÄ fÄr Windows jobba pÄ den fjÀrde istÀllet för att slÄss om lite berÀkningar frÄn alla fyra. Ta gÀrna skÀrmdump pÄ Enhetshanteraren ocksÄ.
Naymari Postat 29 juni 2013 Postat 29 juni 2013 Pro Tools 9 har aldrig fĂ„tt officiellt stöd av Avid för Win8 sĂ„vitt jag vet. đ±
Linus Postat 29 juni 2013 Postat 29 juni 2013 Fast det hÀr Àr mer ett generellt problem kring Windows och ljudkortet, inte Pro Tools i övrigt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.