Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej igen forumet, nu Àr det sÄ att jag testar pÄ PC efter mÄnga Ärs anvÀndning av mac, till detta kör jag Pro Tools 9.

Det Àr mÄnga saker jag inte förstÄr och har en del problem som jag tror Àr lÀtta att lösa pÄ ett eller annat sÀtt. Kanske krÀver det att jag uppgraderar till Pro Tools 10 eller Àr min dator för dÄlig eller Àr ljudkortet det som behövs bytas ut? Jag vet inte men ber om hjÀlp. Jag har sammanfattat problemet i en video hÀr som ni gÀrna fÄr kolla pÄ och sedan bidra med allt möjligt kul

Tack pĂ„ förhand! 😄

Redigerat av Badertheinvader
Annons
Postat

Datorn orkar inte 128 samples som det Àr just nu. LatencyMon kan visa DPC-störningar. Vanligt Àr att hÄrdvara delar resurser i Windows sÄ t ex kan ett trÄdlöst nÀtverkskort störa ljudkortet.

Störningar i kommunikationen med ljudkortet förklarar kanske ocksÄ varför den tappat ljudkortsinstÀllningar.

PS. Host processors stÄr pÄ 3, sÄ har du en fyrkÀrnig CPU i datorn?

Postat

Datorn orkar inte 128 samples som det Àr just nu. LatencyMon kan visa DPC-störningar. Vanligt Àr att hÄrdvara delar resurser i Windows sÄ t ex kan ett trÄdlöst nÀtverkskort störa ljudkortet.

Störningar i kommunikationen med ljudkortet förklarar kanske ocksÄ varför den tappat ljudkortsinstÀllningar.

PS. Host processors stÄr pÄ 3, sÄ har du en fyrkÀrnig CPU i datorn?

Tack för svar!

Detta sÀger vad problemet skulle kunna vara men inte hur jag löser det.

För det knastrar/lÄter robot Ànnu mer med högre samples.

InnebĂ€r det sista att jag ska ha 4 dĂ€r eller? För ja det Ă€r 4. 🙂

Postat

Ta gÀrna skÀrmdumpar pÄ hur det ser ut nÀr du kör LatencyMon eller DPC Latency Checker.

Med fyrkÀrnig CPU kan du ha 3 eller 4. Rekommendation Àr 3, tre kÀrnor till Pro Tools sÄ fÄr Windows jobba pÄ den fjÀrde istÀllet för att slÄss om lite berÀkningar frÄn alla fyra.

Ta gÀrna skÀrmdump pÄ Enhetshanteraren ocksÄ.

Postat

Fast det hÀr Àr mer ett generellt problem kring Windows och ljudkortet, inte Pro Tools i övrigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.