Jump to content
Annons

Problem med Windows 8 och Pro Tools 9 (video)


Badertheinvader

Recommended Posts

Hej igen forumet, nu är det så att jag testar på PC efter många års användning av mac, till detta kör jag Pro Tools 9.

Det är många saker jag inte förstår och har en del problem som jag tror är lätta att lösa på ett eller annat sätt. Kanske kräver det att jag uppgraderar till Pro Tools 10 eller är min dator för dålig eller är ljudkortet det som behövs bytas ut? Jag vet inte men ber om hjälp. Jag har sammanfattat problemet i en video här som ni gärna får kolla på och sedan bidra med allt möjligt kul

Tack på förhand! 😄

Redigerat av Badertheinvader
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Datorn orkar inte 128 samples som det är just nu. LatencyMon kan visa DPC-störningar. Vanligt är att hårdvara delar resurser i Windows så t ex kan ett trådlöst nätverkskort störa ljudkortet.

Störningar i kommunikationen med ljudkortet förklarar kanske också varför den tappat ljudkortsinställningar.

PS. Host processors står på 3, så har du en fyrkärnig CPU i datorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorn orkar inte 128 samples som det är just nu. LatencyMon kan visa DPC-störningar. Vanligt är att hårdvara delar resurser i Windows så t ex kan ett trådlöst nätverkskort störa ljudkortet.

Störningar i kommunikationen med ljudkortet förklarar kanske också varför den tappat ljudkortsinställningar.

PS. Host processors står på 3, så har du en fyrkärnig CPU i datorn?

Tack för svar!

Detta säger vad problemet skulle kunna vara men inte hur jag löser det.

För det knastrar/låter robot ännu mer med högre samples.

Innebär det sista att jag ska ha 4 där eller? För ja det är 4. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta gärna skärmdumpar på hur det ser ut när du kör LatencyMon eller DPC Latency Checker.

Med fyrkärnig CPU kan du ha 3 eller 4. Rekommendation är 3, tre kärnor till Pro Tools så får Windows jobba på den fjärde istället för att slåss om lite beräkningar från alla fyra.

Ta gärna skärmdump på Enhetshanteraren också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...