Gäst Postat 21 juni 2013 Postat 21 juni 2013 Sej fall man har ett sångspår som är lite låg, hur ska man då kunna höja den en högre ton i programmet ? I FL Studio fanns ett reglage som man vred på, skit enkelt men finner inget i Elements 7. Någon ? Eller finns det en bra vst för detta ändamål ?
GaBBe Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 (redigerat) Ingen ?? När jag körde Cubase brukade jag göra ett klipp på den delen jag vill påverka. Hitta "pitch shift" och välj hur många cent du vill påverka. Det finns fler sätt, men det var det jag trivdes med bäst 🙂 Köp Melodyne! Då kan du göra samma sak, fast överskådligare och du kan alltid ångra i redigeringen i Melodyne, utan att behöva ångra i resten av projektet. Redigerat 22 juni 2013 av GaBBe
Gäst Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 När jag körde Cubase brukade jag göra ett klipp på den delen jag vill påverka. Hitta "pitch shift" och välj hur många cent du vill påverka. Det finns fler sätt, men det var det jag trivdes med bäst 🙂 Köp Melodyne! Då kan du göra samma sak, fast överskådligare och du kan alltid ångra i redigeringen i Melodyne, utan att behöva ångra i resten av projektet. Okej men vart hittar jag den i menyn ?
Linus Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 I stora Cubase finns en inbyggd pitchkorrigerare som heter VariAudio. Arbetssättet är väldigt likt Melodyne. Du spelar in ljudklippen, väljer att VariAudio ska analysera toner i inspelningen och sedan kan du flytta tonerna till önskad ton. I Cubase Elements får du nöja dig med en realtidsplugg t ex Autotune. Det blir inte lika snyggt men det är alltid något. GSnap är gratis.
cborg Postat 30 juni 2013 Postat 30 juni 2013 Du kan köra transpose på audio per event genom inforaden (direkt under verktygsraden) även i Elements. Kanske inte blir lika snyggt men det går och är enkelt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.