Jump to content
Annons

tallyhoe


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:?

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:sort of country

LÅTLÄNGD:4:02

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: ex. mp3

STORLEK: 5.56Mb

STATUS: Lasso

LÅTLÄNK:Banjo

Lite skåpmat i väntan på nya datorn...En countrylåt...men funkar konceptet?

Slasksång och en text som inte är nå'n text...behövs någon bryga el.dyl.

täkte be en polare om slidegitarr eller om nå'n här har lust att prova...

Nå'n får gärna slänga ut sig en text oxå 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt lirat på guran men din röst är inte country. Det är mer poprock rätt av. Tror som du säger att en slidegura kan göra susen för att få fram mer countrykänsla i låten men jag tror att det endast kommer att resultera i att det blir en hybrid av lågmäld pop med countrykomp vilket ju i och för sig inte alls låter så illa i mina öron. 😛

Du har en mysig röst men jag tycker den passar bättre till det alster du lagt upp här tidigare. Har jag sagt innan att jag gillar dina texter, jag tror jag gillar nästan alla jag hört hittills. 😆

Du får en 3:a av mig

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte vad det är men jag gillar det här väldigt mycket, tycker att ditt country vajlande vid 2:00 är fantasktiskt coolt.. 😆

Kör hårt..

Om du ni vill höra en riktigt rolig country låt så måste ni surfa in på den här sidan. Tryck på watch movie till höger. 😛

http://www.squizzle.com/movieview.asp?id=3153

//AEM

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte heller i mina öron är detta country även om basens rytm går och det hålllet. Mer åt pre-Dylan Greenwich Village, Kingston Trio eller nåt. Vilket perfekt reverb, hur får du på det?

Framförandet tycker jag har för mycket weylande, gitarren och basen är bra. Kompositionen håller klart melodiskt men du har gjort en hel del snyggare saker.

edit: stavfel

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker lite på Prefab Sprout´s "Cowboy dreams" (förmodligen banjon).

Denna har något mycket intressant. Fortsätt!! Du har en skön röst, orden gör detsamma just nu - men visst, de kan ju krydda till den senare vilket jag förstått

utav tidigare kommentarer. Work it!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiss fortfarande,men jag tror det verkar som jag har fått koll på sångljudet 😉 ,alltid nåt....

djonas:Näää, jag vet att min röst inte ligger åt country men det är roligt att korsa....

Myrli & Itzhak: kul att ni gillar 😄

(e): reverbet är ett donation wares som jag hittade efter tips från Demoniqus tror jag det var...Ambience heter det...och det drar CPU som f..

Nad:Prefab Sprout´s "Cowboy dreams har jag aldrig hört, banjon spelar jag på Variax Line 6 och tycker att det låter ganska schysst torrt...Tack för lyssning

VacUm: Horseshit var det sämsta 😆 och jag tror att det är reverbet som gör det....

Fortsätt lyssna

tallyhoe

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm: Horseshit var det sämsta 🙂 och jag tror att det är reverbet som gör det....

Ok, men då blev det nog rätt ändå.

Reverbet som gör att din sång blir bättre? Tja, dels är väl själva ljudet bättre men du sjunger ju fan så mycket bättre nu än vad du gjorde för ett halvår sen ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Övning ger färdighet................. 🙂 .....kanske....Nä, men det måste väl du oxå känna att rösten dag från dag kan variera i kvalité beroende på vilken tid på dagen man sjunger. På morgonen kommer man ner lite längre i registret och på kvällen när rösten är (varm) så funkar det bättre......

Edit: My experience

Link to comment
Dela på andra sajter

Övning ger färdighet................. 🙂 .....kanske....Nä, men det måste väl du oxå känna att rösten dag från dag kan variera i kvalité beroende på vilken tid på dagen man sjunger. På morgonen kommer man ner lite längre i registret och på kvällen när rösten är (varm) så funkar det bättre......

Edit: My experience

Hehe verkligen. Är nere på ett lågt Bb idag (klockan är kvart i 8 och jag har en hemsk förkylning på gång), värsta bakisrösten alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst du ser...ändå tror jag du befinner dig i gränslandet mellan baryton och tenor

och vissa låtar tror jag kan göra sig bättre på morgonen och gärna efter en sen kväll med öl och cigaretter.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...