Jump to content
Annons

För er som gillar black/döds. Min nya platta finnes för lyssning :)


magnus83

Recommended Posts

Nu så är min senaste platta med sidoprojekt bandet Minions klart!

Gött som fan!

Musikstilen är black/döds metal. Så gillar du inte hårda tag ska du nog inte lyssna 😉

Med på ett par låtar så finns även gästartister, så som Mike Wead (King Diamond, Mercyful Fate) och Fredrik Groth (Storyteller).

Detta är gitarrister som får en att vilja skita i att lira mer och i stället göra om gitarrerna till tandpetare eller brasved. Hehe 🙂

Well, här är i alla fall länken till Spotify:

The Minions – Soulmirror

Btw, idiotjävlarna på Spotify har ju skrivit fel. Bandnamnet ska ju vara Minions, inte The Minions.

Jaja, så är det

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hell. tackar. Hoppas du fortfarande gillar det när du lyssnat ordentligt 🙂

barrf: danke 🙂 Jo det kan tänkas att dom tar över en del. Men så får du tänka på att trummisen är fet som en gris........ 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå barrf. Hur lät det när du lyssnade vidare?

Kan förstå om trummorna tar överhand, hade lite problem med just det när jag mixade. Visste inte riktigt hur jag skulle göra.

Det är lätt att det blir för mycket, samtidigt som det är jävla lätt att det blir för lite. Särskilt av överhänget.

Jävla svår balans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillar!

Är svårt faktiskt, i alla fall för mig. Att göra låtar som passar ihop på ett album. Som ett koncept så att säga.

Så det var ju roligt att höra att du tyckte allt passade ihop 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...