Alia Postat 28 augusti 2010 Postat 28 augusti 2010 Hej, NÀr jag försöker spela in midi frÄn extern piano hör jag i bakgrunden syntar . NÀr jag har valt pÄ trummer i pianot och splear sÄ kommer synt ljud till.. Jag har gjort som man skall pÄ enviroment midi instrument -nytt multiinstrument och sÄ har jag valt mitt omgega extern kort och och valt respektive nummer som i pianot.. nu förklarar jag jÀtte konstigt men jag har gjort som man skall iallafall dÀr.. NÀr jag sedan vill spela in text trummerna som jag valt pÄ track 1 sÄ kommer syth ljud till.. Hoppars ni förstÄr ... Och sÄ kanske jag ska tilllÀgga att jag Àr nybörjare i logic... Det har fungerat förut men nu vet jag inte vad jag har gjort att det inte funkar? JÀtte tacksam för svar!!
Piccazzo Postat 31 augusti 2010 Postat 31 augusti 2010 Ska du spela in ljud frÄn ditt klaviatur eller ska du anvÀnda Sampler/VSTi ?
Alia Postat 25 september 2010 TrÄdstartare Postat 25 september 2010 Jag spelar in ljud frÄn min klaviatur
Piccazzo Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Jag spelar in ljud frÄn min klaviatur DÄ ska du spela in Audio och inte midi. M.a.o Audio Out frÄn ditt klaviatur till Audio in pÄ ditt ljudkort. I Midi Àr kanal 10 oftast trummor fÄr det andra. Och om du stÀller din midi kanal pÄ Multi kommer den att plocka upp signal frÄn flera kanaler samtidigt.
Alia Postat 25 september 2010 TrÄdstartare Postat 25 september 2010 Jag prövade spela in i audio men det blir samma sak..?? Jag gjorde samma sak pÄ enviroment som jag gjorde nÀr jag spelade in med midi, multiintrument dÀr jag valde de nr som motsvarar de trummorna jag vill ha pÄ pianot. Men nu nÀr jag spelar upp hör man bara syntar?
Piccazzo Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Jag prövade spela in i audio men det blir samma sak..?? Jag gjorde samma sak pÄ enviroment som jag gjorde nÀr jag spelade in med midi, multiintrument dÀr jag valde de nr som motsvarar de trummorna jag vill ha pÄ pianot. Men nu nÀr jag spelar upp hör man bara syntar? Jag förstÄr inte vad du försöker göra , Spela in audio eller spela in midi ? Om du ska spela in ljudet frÄn ditt klaviatur som audio behöver du inte ens gÄ in i enviroment dÄ det du Àr ute efter har inget med midi att göra. Som sagt kablar ut frÄn ditt klaviatur till in pÄ ditt ljudkort , sedan vÀlja en AUDIO kanal och trycka pÄ rec och spela in. Ta bort alla midikanaler frÄn arrange samtidigt sÄ inget konstigt hÀnder.FÄr du fortfarande flera ljud samtidigt Àr det instÀllningar i ditt klaviatur som mÄste Àndras och dÄ fÄr du ta fram manualen och lÀsa vilka dom instÀllningarna Àr.
Alia Postat 26 september 2010 TrĂ„dstartare Postat 26 september 2010 Det har löst sig nu Tack tack đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.