Jump to content
Annons

Forummedlem från Jönnet


Johnny Boi

Recommended Posts

Hej!

Varför har jag inte skrivit här?! Har ju hängt här ett tag nu...men bättre sent än aldrig!

Heter John, är 23 år och bor i Jönköping, uppväxt lite utanför men har nyss flyttat in till centrum efter ett år hemma. Dessförinnan bodde jag i Växjö och läste Musikproduktionsprogrammet på Växjö Universitet. Bra utbildning! Väldigt bred, man fick tid att upptäcka var ens passion låg och vad man var bra på. Jag är en bra låtskrivare och en bra artist. Sedan 2006 lirar jag i synt-bandet Liquid Ham, vill ni veta mer om det kan ni läsa en kort biografi här eller lyssna på oss här.

Dock är det mest rock- och poplåtar jag skriver. Mitt egna rockband ligger just nu i startgroparna - under tiden jag letar trummis håller jag på att arra och spela in alla låtar som kommit till under åren men aldrig färdigställts (ca 50 st). På min MySpace-sida ligger en av låtarna till detta band, som spelades in under mitt examensarbete i Växjö. Där ligger även ett par av mina klassiska pianostycken jag komponerat och spelat in.

Jag är keyboardist sedan fjorton år tillbaka (varav elva under utbildning), spelar gitarr sedan tio år tillbaka (varav tre under utbildning) och spelar även trummor sedan elva år tillbaka (till och från, självlärd). Utrustningen jag använder ser ni här nedan. I övrigt kan nämnas att jag recenserar skivor ideellt för denna tidning, gör lite små reklamuppdrag, samt ger privatlektioner i piano via Articmusic. Min musiksmak kan ni få en bra överblick av här!

Kom gärna med frågor om ni har några!

Ciao ciao

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu fick man lust att köra igång sin gamla Amiga 500 med extraminne och extradrive... Mycket välprogrammerat och välljudande, Liuquid Ham! Det verkar vara en del folk från Jönnet här, vilket är trevligt. Kanske får bli en forumförfest någon gång - alla samlas hos en medlem, korkar upp, sitter med varsin laptop och hänger på forumet tills det blir dags att gå ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hej och välkommen! Lite väl vasst ljud på Liquid Ham sidan annars helt ok tycker jag. Fast jag brukar inte gilla denna typ av musik så mycket. Men som sagt detta var helt OK musik. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bah! Det blir såklart jam med senare uppkorkning i studio-loungen, kanske lite forum och sen utgång! Annars får det va! Pianobar efter såklart.

Det låter ganska så nice faktiskt! Jag ska höra med Anjou när han kommit hem från charter. Han är nog intresserad. Men var finns den där pianobaren?

Nähä! Dags att bälga en flaska rött och sedan mixning till grannarnas förtret. Sista semesterkvällen 2010 skall därmed höljas i dunkel för att aldrig någonsin återvända. Sorgligt men ack så sant. Ett packe cigg och 300g dillchips står också på schemat...liksom cowboyhatt och pilot (obligatoriskt vid mix).

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fett, jag kommer! Alltid skönt att snacka med folk som är lika insnöade som en själv, så man kan nörda loss ordentligt!

Hej och välkommen! Lite väl vasst ljud på Liquid Ham sidan annars helt ok tycker jag. Fast jag brukar inte gilla denna typ av musik så mycket. Men som sagt detta var helt OK musik. 🙂

Tack! Japp, vasst och inte så mycket low mid och mid... Första seriösa grejen jag mixat! Men det vart ändå väldans bra för att vara jag, och för att vara hemmagjort! 😉

Mycket välprogrammerat och välljudande, Liuquid Ham!

Tack så jättemycket! Jo det vart en fin blandning ljud vi fick ihop till slut! 🙂

Redigerat av Johnny Boi
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...