Jump to content
Annons

Ännu ett dropoutproblem!


doggelito

Recommended Posts

Tja!

Sen jag köpte mitt Konnekt 24D så har jag ständigt haft dropoutproblem, skittrist! 😉

Jag har försökt på alla sätt och vis få bort dem men utan resultat!

Vid en buffert på 2048 (latency 46,5 ms) så funkar det skapligt!!!! Kul! 🙂

Men, en skum sak jag märkte nu i Cubase Studio 4 är att Vst Performance står på ca 50% men blinkar till och peakar till 100% var annan, var tredje sekund och detta utan att jag spelar upp en låt! Har har alltså öppnat ett projekt men gör ingenting förutom att titta på mätaren!

Är det verkligen normalt? Ska den ligga på 50% och slå i botten även fast man inte gör någonting?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp, ett nForce 4 är det. Finns det något man kan göra då?

Såg en annan sak som inte heller är bra (tror jag) när man läst andra trådar osv. och det är att ljudkortet delar samma irq som både nätverkskortet samt grafikkortet!

Kan jag byta irq på mitt ljudkort (Texas Instruments 1394A, firewire)? Och hur gör jag det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle byta moderkort om jag vore du.

Jag också.

nForce4 är ökända i musiksammanhang. Med nyare drivrutiner blir det något bättre - men dessa moderkort är främst gjorda för spelmaskiner (alltså extra grafikintensiva program) - och med DAW-program slår de i taket MYCKET snabbare än alla andra chipset, så du kommer troligen aldrig att kunna utnyttja mer än högst hälften av den kapacitet som du skulle ha fått med samma CPU+RAM på ett moderkort med annat chipset. Tyvärr finns det ingen lösning, utan det är bara att acceptera situationen som den är - eller byta moderkort. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...