Jump to content
Annons

Sommarlåt?


Hit?  

6 röster

  1. 1. Hit?

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Hallå! Det låter jättebra!

Finfin ljudbild, får man fråga om det är Reason, som ditt nick antyder, du använder? Bra jobbat isåfall, Reason brukar inte låta så snyggt.

Möjligtvis är den lite för "slapp" (inget illa menat, alltså...) för att funka på ett dansgolv. Jag skulle önska mig mer kick och mindre av nåt annat, vet inte vad.

Vokalgrejen funkar hur bra som helst, clapen också.

Men där saknas kanske lite oljud och studsighet.

(Finlir dock, bra grund har du redan.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar

Jag använder Cubase i första hand men med hjälp av lite Reason oxå 🙂

Jag tycker oxå att den skulle behöva lite mer push men får inte till de riktig där

Kanske e de basgången som ställer till de?

/Reason

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Reason, det här var precis vad jag behövde för att komma igång inför kvällen! 😮 En riktigt stämningshöjare! Min flickvän och jag började genast studsa omkring tillsammans i vardagsrummet... bättre betyg kan du inte få! 😄 Gör en gallup så får du en tveklös 5:a! 😄

-"Baby, gör vars en grogg till oss så kör jag låten en gång till!" 😄

Min baby är förresten bartender. Hon och hennes drinkar är oxå bra stämningshöjare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Reason, det här var precis vad jag behövde för att komma igång inför kvällen! 😮 En riktigt stämningshöjare! Min flickvän och jag började genast studsa omkring tillsammans i vardagsrummet... bättre betyg kan du inte få! 😄 Gör en gallup så får du en tveklös 5:a! 😄

-"Baby, gör vars en grogg till oss så kör jag låten en gång till!" 😄

Min baby är förresten bartender. Hon och hennes drinkar är oxå bra stämningshöjare. 🙂

Gotta att höra!

Får blanda en till mig själv då (Vargtass) 😄

/Reason

Link to comment
Dela på andra sajter

gong-tidi-gong-gong-tidi-gong-gong-percussion...OJ!!!...den här låter hur trevligt som helst....sitter o lyssnar i ett par mini-minidatorhögtalare och det låter väldigt rent i dom..kanske att rösterna skulle ha lite mer närvaro..lite högre i nivå..

Hade du smällt på en rakare trumbakgrund typ..en 4/4:a på golvet.. 🙂 med shufflesväng på hatten hade det kanske fått den där extra pushen..

Gott jobbat..den här spar vi för ett annat tillfälle..

Link to comment
Dela på andra sajter

gong-tidi-gong-gong-tidi-gong-gong-percussion...OJ!!!...den här låter hur trevligt som helst....sitter o lyssnar i ett par mini-minidatorhögtalare och det låter väldigt rent i dom..kanske att rösterna skulle ha lite mer närvaro..lite högre i nivå..

Hade du smällt på en rakare trumbakgrund typ..en 4/4:a på golvet.. 🙂 med shufflesväng på hatten hade det kanske fått den där extra pushen..

Gott jobbat..den här spar vi för ett annat tillfälle..

Kul att höra... 😄

Kan nog vara idé att fila på den lite till då 😮

/Reason

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite sextondelar med tamburin eller hajhatten i refrängenkan kanske ge lite ännu-extra dansabstinens, men den är bra redan som den är tycker jag.

Kul med det aviga cowbell-introt!

Gott att höra 🙁

Ibland skall man kanske inte gå in och pilla för mycket i det man tycker är ganska bra, men du vet, man blir aldrig riktigt nöjd 😕

/Reason

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig Shufflemix,

som go bomull för mina såriga öron 😉😄

(jag har mixat speed/thrash ett par dagar nu 🙁 )

Tackar 😄

From hell 2 heaven då kanske 🙁

En annan börjar bli mjuk med åren 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett klassiskt knep med danslåtar (alla andra också för den delen) som jag börjat använda stenhårt är att ladda upp mixen i en dj-spelare (jag kör mjukvara) och mixa lite med en platta i samma stil. Då hör man ganska snabbt vad som behövs göras eller inte.

Ibland får man ju ändå inte till det, men försöka går ju.

Nu tycker inte jag du ska ta alla tips så allvarligt, din låt är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett klassiskt knep med danslåtar (alla andra också för den delen) som jag börjat använda stenhårt är att ladda upp mixen i en dj-spelare (jag kör mjukvara) och mixa lite med en platta i samma stil. Då hör man ganska snabbt vad som behövs göras eller inte.

Ibland får man ju ändå inte till det, men försöka går ju.

Nu tycker inte jag du ska ta alla tips så allvarligt, din låt är bra.

Det är aldrig fel med mycket tips, sen är det upp till en själv att använda dem eller ej. Ibland kan det bli väldigt rätt 😄

De är därför det är så gott med ett sånt här forum där man kan få lite feedback 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är bra när bastrumman är igång, ungefär. Då funkar den tycker jag. Men introt får en att undra vad det är för nåt konstigt som kommer att dyka upp. Likaså är det som händer runt 01:57 också lite väl skumt i mina öron.

Annars känns mixen helt okej. Men det behövs nåt som "håller ihop" takterna, och det är bara bastrumman som gör det i den här låten. Så min rekommendation är att se till att något annat gör det när inte bastrumman är där.

// David

Redigerat av Diwic
Link to comment
Dela på andra sajter

Den är bra när bastrumman är igång, ungefär. Då funkar den tycker jag. Men introt får en att undra vad det är för nåt konstigt som kommer att dyka upp. Likaså är det som händer runt 01:57 också lite väl skumt i mina öron.

Annars känns mixen helt okej. Men det behövs nåt som "håller ihop" takterna, och det är bara bastrumman som gör det i den här låten. Så min rekommendation är att se till att något annat gör det när inte bastrumman är där.

// David

Har fundarat lite själv på detta 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...