Jump to content
Annons

Socker & Honung


Bengan (oregistrerad)

Betyg  

19 röster

  1. 1. Betyg

    • Rockar Fett
      2
    • Rockar
      6
    • Ok
      2
    • Nja
      2
    • Nej
      2


Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

Tjena vänner! Har hållt mig ganska passiv här ett tag, så bara för att bevisa att jag håller elguran varm så tänker jag presentera en lusig rockrökare om att vilja ha godbiten man går och spanar på. Bengan presents;

LÅTNAMN: Socker & Honung

ARTIST/GRUPP: Bengan

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 2.47

KOMPOSITÖR: Bengan

PRODUCENT: Bengan

EV. MEDVERKANDE: Bengan

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.2 Mb

LÅTLÄNK (ny):

Kom igen boys...såga mig nu! Hörde precis att cymbalerna fått MYCKET stryk i mp3-kodningen........

EDIT: Har ägnat en sömnlös semestermorgon åt att mixa om. Bättre eller sämre?

Gammal mix: Socker&Honung - gammal

Ny mix: Socker&Honung - Ny

Redigerat av Bengan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tunga guror som vanligt Bengan! Snyggt! Låten påminner lite om din tidigare hit "Jag var för het" i versen, men som helhet är nog den här snäppet tyngre.

Lite knäppa trumfills och cymbalkomp i sticken då och då, men det gör inget. Fett fläsk!! 😄😄😉 Slutet - kanske skulle den kunna sluta med ordentlig gitarr-onani istället för som nu...

Nåja - fyra fuktiga fenders får du!

Link to comment
Dela på andra sajter

vaff¤#"... bengan i ulv-jacka!!!... torr mix, rökiga o stökiga gitarrer..

drog ett par snabba paralleller med gamla Whitesnakes - slide it in från albumet med samma namn...eller så är det stilen den spelas med... klar höjdare i.a.f .. men sången kändes "fel" i detta sammanhang... filtrera bort snällheten kanske..eller mer heavymetaljävlaranamma i attityden så blir det sylten på pannkakan man längtar efter... :rolleyes:

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Neko: Oj...det var inte meningen att skrämmas :rolleyes:

rockfart: Bugar!!

Hamagrella: Får väl hälla på lite fett gitarrgnidande på slutet då. Skall försöka fixa trummorna lite bättre med...men de aviga fillsen får du stå ut med..

Demoniqus: Den är nog lite snäll kanske...slasksång som fick ligga kvar...otajt och jävligt......men det får gå...ska snart rodda tag i "vår" låt med!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Demoniqus: Den är nog lite snäll kanske...slasksång som fick ligga kvar...otajt och jävligt......men det får gå...ska snart rodda tag i "vår" låt med!!

ahwright... :rolleyes: .. the truck to california's ready to leave..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst låt!

Tycker att gitarrerna har lite för mycket dist, låter som om de spelar samma sak?

har du testat att köra en med lite mindre dist och lägga öppna ackord på refrängerna?

Lite sjysstare trumljud skulle göra susen!

Hur som helst, gillar låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Andreas: Tackar. Nej. Har inte testat alls. Körde "rakt av" men trummorna måste jag mecka lite till med...helt klart. Behöver nog se över bas, gitarr o sång med, men jag tror inte jag kommer lägga SÅ mkt mer energi på låten....

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Oj helt plötsligt kom det in värsta metalslingorna... Det hade jag inte räknat med... Bra låt... Ljudet är bra tycker jag. Tydliga gitarrer fast kanske lite livlösa i ljudet? Smaksak iförsig. 😏

JAG skulle vilja höra mer bas... Den verkar pumpa rätt bra där bak. Lite mer Hell yeah och god damn över sången skulle inte skada... Låten är ju rätt rökig typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Bengan (oregistrerad)

Tjofaderullan!

Det är lurigt med semester och jet lag. Sover VERKLIGEN inte på de tider jag skall så idag knatade jag upp vid 7, tog en kopp kaffe och funderade på vad jag skulle göra. Kom på att jag hade tänkt mixa om den här gamla dängan. Blev det bättre eller sämre????? Inga nya pålägg....bara mixjobb.

Gammal mix: Socker&Honung - gammal

Ny mix: Socker&Honung - Ny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Kanske inte bara. Har bytt bas och virvelkaggen...och eq´at med lite mer hjärna på det mesta tror jag. Var inte mkt eq med i bilden första gången. Har kapat rätt mkt i basen på sången och gitarrerna så det inte blev så mkt bludder. Tycker det är fetare OCH klarare, men vet inte riktigt. Det spelar egentligen ingen roll, men det är ju kul om man kan få det att låta skapligt iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... nu har du skapat dig mer problem...

Så fort man börjar peta och förbättra så hittar man automatiskt nya saker. 😄

Så, jag tycker att du borde fixa till sången, det känns som om den har väldigt mycket ljud ifrån rummet du står i när du spelar in?! (Kanske bara är kören som ger den känslan) Iallafall så låter det lite vardagsrum om den och saknar djup.

Låten skulle nog vinna ordentligt på att du fixade sången och lägger ett delay på sången så att du får lite djup i den oxå! Då blir det riktigt smaskig 80-tals hårdrock!

Förresten så gillar jag tersstämmorna på solot, blir lite thin-lizzy känsla av det! Och så låter det lite som någon skall komma och skrika "FAME..." efter sista nergången i solot..! 😛

Men det ÄR en sjysst rocklåt och sånt skall man alltid jobba vidare på! 🙂 Gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Andreas: Delay...hmm..det är en del på, men det kanske är för långt/för fegt. Vill egentligen ha mer 70 än 80-talsljud på låtfan dock. Kapade duktigt på basen i sången så det kanske gjorde den för tunn??? Egentligen borde jag sjunga om den, men jag ids inte riktigt...gjorde dessutom felet att mixa i lurar...låter inte lika kul ur monitorerna hör jag idag...har inte riktigt rätt "hårdrocksröst" heller....är iofs tenor by the book, men inte tillräckligt mycket 🙂

Japp....är svag för terslir/tvåstämmiga gitarrer generellt sett....har nästan alltid med ngt sånt (i marängen med)...ang "FAME" så snodde jag friskt i båda solona....i första så är det Back Street Boys "Larger than Life" på slutet och i sista solot FAAAAAAAAAAAAAAAAAME.....kunde inte låta bli 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Gör en Myrli och lyfter en gammal tråd - mest för att ge Vallhagen lite mer svensk retrorock 😉 Det är väl det närmsta gitarrhjälte jag kommer tror jag.....

Låten finns dock inte på ngn av ovanstående adresser...men väl här:

Länken borttagen!

Rock on fellas!

(Det låter precis lika illa nu som då!..)

Redigerat av bengan_gbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan det här är ju utmärkt bra Bengan! Jag kollade tråden igår (i förrgår?) när du länkat till den från "min" tråd; men då funkade ju inte låtlänken. Ett tips är att du editerar förstainlägget med en fungerande länk; jag höll på att inte hitta den nu.

Jag kan inte hjälpa att jag associerar til den gamla hitten "om å om igen" (vad hette artisten?), men det beror nog åtminstone delvis mest på texten.

Sött / Salt / Surt / ALLT .... Smart:)

kör hårt:)

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Karl: Yes...det är jag, men när det sången har jag mil kvar till dig. Tack!

Jarnis: Det där kan ju vara både bra och dåligt :rolleyes: Han riffar ju bra men har ju värderingar som man blir riktigt, riktigt mörkrädd av....

Vallhagen: Jag har ju gjort "comeback" så det funkar inte med några redigeringar....om jag inte smörar för Lundin eller Olsberg och får tillbaka mitt gamla då...Det beror nog på texten..det är ju inte alls samma driv i den här prylen som Almgrens gamla wow....snabbare än så här kan jag nog inte spela förresten 😏

Edit: Passade på att ta bort länken.

Redigerat av bengan_gbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...