Jump to content
Annons

Don T, ny medlem!


Don T

Recommended Posts

Hej hej!

Registrerade mig nyss i hopp om att få ta del av kunskapen som finns på sidan, har kollat runt rätt så mycket innan men bestämde mig för att registrera mig idag!

Jag heter Simon och är 20 år gammal, har varit borta ifrån Skola/jobb osv i 3 år nu pga sjukdom vilket har resulterat i många timmar framför datorn 😊 För ungefär 3 veckor sedan fick jag en snilleblixt, jag sa upp min subscription till wow och laddade ner FL studio för att pröva lite (man ska inte ladda ner, förlåt 🙁 ) Jag menar, varför inte lägga ner all den tid som jag la ner på wow på att göra något som faktist är kreativt och skapande. Jag har i princip all tid i världen just nu att lära mig! Så efter att ha suttit med FL i 2 veckor så har jag fastnat för det och jag har riktigt kul så jag kollade runt lite efter prylar som behövs för en hemmastudio men jag är inte riktigt säker på exakt vad man ska ha, det jag vet är: Midi controller, Ljudkort med midi ingångar och Studio monitorer.

Så ja, jag är en riktig färsking som behöver lite vägledning in i djungeln!

Om någon har tid till att tipsa om bra grejer till en nybörjar studio så skulle det vara sjukt nice!

Tack o hej! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen.

Visserligen ful-laddning (vilket häromkring är som att svära i kyrkan) men det kanske resulterar i att du köper programmet, vilket annars förmodligen inte skulle skett?

Du bör kanske skriva prisklass på prylarna.

(Jag kör ett Apogee One och en USB-MIDI-sladd in i min Ipad.)

Ballt namn: "Don T"

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen.

Visserligen ful-laddning (vilket häromkring är som att svära i kyrkan) men det kanske resulterar i att du köper programmet, vilket annars förmodligen inte skulle

Precis, känns ju lite onödigt att slänga ut 3000 på något man kanske tröttnar på efter en vecka. Självklart tänker jag köpa ett program i framtiden vet bara inte vilket 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det följer ofta med program med många ljud kort. Och välkommen !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...