Jump to content
Annons

Vst bridge i cubase 7


jannew

Recommended Posts

Testade igår att köra 64 bit på min imac och som väntat försvann halva pluggarna,bland annat waves.

Vet att det finns jbridge,men finns det inget i C7 som borde fixa det?

Vet att det ska komma en ny uppdatering v2 kan den finnas med där?

Hur löser ni pluggar som inte går o köra i 64 läget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Uppdaterar pluggarna - eller väljer andra pluggar som är gjorda för 64-bit...

Det finns en inbyggd 32-bitsbridge i Cubase, som går in automagiskt när man kör 32-bitspluggar. Den var helkass i C5, men sedan C6 har den blivit mycket bättre, så i många fall behövs inte jbridge.

Ett problem med att köra 32-bitspluggar i 64-bitsmiljön, är att de drar mer kraft än de gör i 32-bitsmiljö, eftersom de måste köras via bridgen - så det är alltid bäst att köra 64-bitsversioner.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Claes,misstänkte det,tänkte jag skulle slippa gå igenom alla pluggar,tycker ändå

att det vore dags att cubase hade en vstbridge som löste problemet,det är ju ingen ny fråga om jag förstår rätt.

Får se vad vad som finns i nästa uppdatering,annars får det väl bli jbridge eller gå igenom

alla pluggar eller så får man väl klara sig med det som finns.

Känns lite surt bara......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan kanske hoppas på 7.0.2 då .......

Men troligen inte,vet inte vad den innehåller......

Hi all,

we are going to release 7.0.2 in the second week of February. A more detailed announcement will be available by end of January!

Cheers,

Helge

Helge Vogt - Product Marketing Manager Cubase

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase i 64 bit och Waves pluggar i 64 har du testat men funkar inte?

Från ver 9 tror jag de installeras som både och men är inte hundra för jag har Mac...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Waves 64 bit på PC här och det funkar klockers.. (Waves V 9) och jag kör även en del 32-bit nativepluggar i Cubase 7 64-bit och bryggan funkar klockers.. jag kan t.o.m starta en 32-bit plugg under brinnande projekt-gång när processorn jobbar hårt.. detta har aldrig gått förut i min verkstad och jag har faktiskt inte haft en (1) brygg-crasch sen installation av första C7.0

så mest troligt är det nog att dina pluggar behöver uppdateras till mer kompatibla versioner..

Jag kan tänka mig om det är gamla-gamla versioner av pluggarna att SDK'n pluggarna är utvecklade med inte trivs jättebra i en dagsfärsk Cubase-version

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag får kolla på uppdateringar till pluggarna,tänkte mest att man skulle slippa de,för en del

Verkar ju andvända jbridge utan att behöva uppdatera alla pluggarna.

Tänkte att det hade varit smidigt om C7 fixade det som jbridge gör utan prestandaförlust.

Men det blir nog jbridge el börja gå igenom pluggarna.

Har waves 8 såg jag,får kolla på deras sida vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...