Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Varje gÄng jag slÄr igÄng mina monitorer, efter att ha haft dem avstÀngda en lÀngre period (över natten) fÄr jag ett hiskligt oljud ifrÄn en av monitorerna. Det kommer bara frÄn en av dem och jag har provat byta plats för att se sÄ det inte Àr fel pÄ sladdarna och ljudet fanns kvar.

Den enda lösningen jag kan minska brummet pÄ Àr att spela vÀldigt hög musik. Efter en stund försvinner det vÀrsta oljudet och kvar Àr endast ett litet surrande i den drabbade monitorn, men som fortfarande Àr fruktansvÀrt drygt.

NÄgon som har nÄgra tips eller idéer pÄ vad som kan vara fel?

Edit: Monitorerna jag anvÀnder Àr gamla modellen av KRKs Rokit 5 in genom ett Presonus Firestudio Project - Ljudkort

Redigerat av dstrandberg
Annons
Postat

det kÀnns som ett presonus problem. Jag kör oxÄ firestudio och har samma problem. Kan avhjÀlpas genom att sÀnka volymen pÄ mina monitoresrs volymkontroll men dÄ blir det för dÄligt ut-ljud.

Postat

Om du byter plats pÄ dem sÄ finns alltsÄ ljudet kvar i samma monitor - och det blir bÀttre efter en stund, nÀr monitorn har blivit uppvÀrmd?

Skulle i sÄ fall tro att det handlar om en kallödning i nÀtdelen pÄ den monitorn. NÀr det blir varmt, sÄ blir det bÀttre kontakt, sÄ att det funkar bÀttre.

Kolla lödningarna och gör om dem (eller lÀmna till nÄgon som kan göra det) pÄ alla stÀllen dÀr det blir varmt, sÄ borde det bli bra sedan.

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.