slonken Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Som sagt har jag köpt ett tascam us1641 på blocket, jag kopplade in de och efter en uppdatering av tascams program till datorn så hittade min mac kortet och de funka, nu när ja kopplar in de, står de bara device: none found när jag kopplar in ljudkortet till usb då syns ljudkortet i programmet för 1 sekund sen säger de none device found igen. nån som vet vad felet är eller varit med om samma sak? jag har försökt ta kontakt med tascams support men ingen svarar på mina medelanden......
slonken Postat 22 januari 2013 Trådstartare Postat 22 januari 2013 försökte även uppdatera firmeware i ljudkortet men då säger den error efter 50% och säger att man ska plugga ur ljudkortet omedelbart.
Linus Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Jag ändrar trådens titel eftersom den handlar om Mac OS X, inte iOS. Att firmwareuppdateringen avstannar är förmodligen problemet. Har systemprogramvaran pajat efter felaktig uppdatering fungerar inte hårdvaran längre. Kan du uppdatera firmware via en annan dator (Mac eller Windows-PC)? Har du kopplat ljudkortet direkt till datorn? Inte via någon USB-hub eller liknande.
slonken Postat 22 januari 2013 Trådstartare Postat 22 januari 2013 Oj de låter farligt:-O har jag pajjat ljudkortet? Alltså grejen är så att när ljudkortet väl fungerade och var inkopplat så försökte jag att uppdatera ljudkortet till senaste mm redan då sa den error. Så ja har aldrig lyckats uppdatera firmware. De tog tid innan jag fick datorn att hitta ljudkortet första gången också. Pc har jag faktiskt inte kunnat prova på än. Men om ja uppdaterar på en pc uppdaterar ja väl inte för mac? Har inte kopplat via någon hub utan direkt via kabel, har även provat att byta kabel. Men i 1 sekund efter man kopplat in och satt på usb så ser de ut som kortet är inkopplat och har signal sen försvinner de.
Linus Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Firmware har inte med PC eller Mac eller drivrutiner att göra så det har ingen betydelse. Du byter ut det som är mjukvara inuti ljudkortet, inte i datorn.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.