Jump to content
Annons

CC Transformer i Cubase 6.5


SirThoms

Recommended Posts

Hej,

håller på att testa Cubase 6.5 trial. Funderar på att köpa Cubase 7 (väntar demo där med). Använder Logic pro 9 nu och för att få midi CC som jag vill använder jag Transormer för att lägga om t.ex CC02 till CC 30.

Funderar på hur man gör det i Cubase 6.5? (Antar att det är samma i Cubase 7).

Tack på förhand!

post-12788-0-05251400-1358175358_thumb.png

Redigerat av SirThoms
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan SirThoms. härligt att du är intresserad av Cubase. 🙂 Har själv cubase 6.5 och är mer än nöjd med det.

Tyvär så förstår jag inte alls vad du menar med CC02 till CC30 osv,... antar att vi jobbar med helt olika projekt.

Jag skulle därför vilja vägleda dig till en medlem som jag tror kan hjälpa dig.

https://www.studio.se/index.php/user/393-claes/ Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig ändrat defaultinställningarna för min Alphatrack, utan bara installerat den och sedan kört på, men det finns vissa funktioner man kan ändra i inställningarna i devicen - och det beror nog på hur drivern är skriven, vilka saker som går att ändra. Har du installerat drivern för din controller i Cubase?

Enklast hade kanske varit att snacka med Emil på svenska Steinberg-supporten. Han brukar kunna reda ut det mesta. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svar! Tydligen går det inte att ändra inne i själva Cubase. Men det fanns en programvara till nanokontrol2 där man kunde lägga om allt som man ville ha det, så det gick ju att lösa ändå. (Har inte använt det eftersom det inte behövdes med logic)

Så tack för hjälpen Claes!

Redigerat av SirThoms
Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick att göra mycket i gamla CubaseVst32 men jag har inte hållt på med det sen dess.

Det kan mycket väl finnas kvar i 6.5. Det du ska leta efter i manualen är "The Logical Editor, Transformer and

Input Transformer". Eller prova att söka på transform.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...