Mr Keys Postat 16 mars 2005 Postat 16 mars 2005 Jag fick en massa grejor hem igĂ„r, bland annat en Behringer B-control(fader) och en G5:a med Logic Pro 7 installerat. NĂ„gon som har liknande setup som kan hjĂ€lpa mig med hur man gör? SĂ„ att reglarna i logic rör sig nĂ€r jag rör reglarna pĂ„ B-controllen? Satt och labrorerade en del inatt, men fick det inte riktigt att funka som jag ville. Kort sagt, mitt önskemĂ„l Ă€r att den skall fungera som en MackieControl....fast sjĂ€lvklart begrĂ€nsat eftersom den inte har alla dess funktioner, men volymer och panoreringar osv.... Ska hem om nĂ„gra timmar igen och lĂ€sa manualen lite bĂ€ttre Ă€n igĂ„r, och se vad man kan göra ocksĂ„. Det jobbiga Ă€r att jag Ă€r ny pĂ„ att handha Logic/mac/b-control.......har liksom enbart anvĂ€nt mac tidigare, aldrig utfört nĂ„got "underhĂ„llsarbete", om man sĂ€ger sĂ„ (allt har bara fungerat nĂ€r vi har jobbat) ! SĂ„ nu har jag mkt att lĂ€ra nĂ€r det gĂ€ller att fĂ„ en Mac att fungera som jag vill! đ
sounden Postat 16 mars 2005 Postat 16 mars 2005 Jag har kört Logic Express 7 + B-Control(fader) har inte haft nÄgra problem att fÄ det att funka Vilken Firmware version har du ? 1.?? det stÄr nÀr du startar upp enheten. Kom ocksÄ ihÄg om du skall uppdatera firmwaren sÄ se till att göra det via en midi-kabel inte USB. Det Àr viktigt att du har senaste firmwaren. Starta upp BCF:en i lÀget. [LC] Logic* Control Mapping for EmagicŸ Logic Audio* (Hur du vÀljer de olika "Modes":en stÄr i PDF:en för firmware uppgraderingen) Kör igÄng Logic, den bör hitta den automatiskt nÀr du startar Logic. Nu bör du ha enkel funktion, typ volym/panorering osv StÄr ganska enkelt beskrivet i denna pdf som ligger i denna zip-filen. http://www.behringer.com/BCF2000/bcf2000_107.zip Lycka till, tveka inte att frÄga. /Mr.S
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.