Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fick en massa grejor hem igÄr, bland annat en Behringer B-control(fader) och en G5:a med Logic Pro 7 installerat.

NÄgon som har liknande setup som kan hjÀlpa mig med hur man gör? SÄ att reglarna i logic rör sig nÀr jag rör reglarna pÄ B-controllen?

Satt och labrorerade en del inatt, men fick det inte riktigt att funka som jag ville.

Kort sagt, mitt önskemÄl Àr att den skall fungera som en MackieControl....fast sjÀlvklart begrÀnsat eftersom den inte har alla dess funktioner, men volymer och panoreringar osv....

Ska hem om nÄgra timmar igen och lÀsa manualen lite bÀttre Àn igÄr, och se vad man kan göra ocksÄ.

Det jobbiga Ă€r att jag Ă€r ny pĂ„ att handha Logic/mac/b-control.......har liksom enbart anvĂ€nt mac tidigare, aldrig utfört nĂ„got "underhĂ„llsarbete", om man sĂ€ger sĂ„ (allt har bara fungerat nĂ€r vi har jobbat) ! SĂ„ nu har jag mkt att lĂ€ra nĂ€r det gĂ€ller att fĂ„ en Mac att fungera som jag vill! 😛

Annons
Postat

Jag har kört Logic Express 7 + B-Control(fader)

har inte haft nÄgra problem att fÄ det att funka

Vilken Firmware version har du ? 1.?? det stÄr nÀr du startar

upp enheten. Kom ocksÄ ihÄg om du skall uppdatera firmwaren

sÄ se till att göra det via en midi-kabel inte USB. Det Àr

viktigt att du har senaste firmwaren.

Starta upp BCF:en i lÀget. [LC]

Logic* Control Mapping for EmagicÂź Logic Audio*

(Hur du vÀljer de olika "Modes":en stÄr i PDF:en för

firmware uppgraderingen)

Kör igÄng Logic, den bör hitta den automatiskt nÀr du

startar Logic.

Nu bör du ha enkel funktion, typ volym/panorering osv

StÄr ganska enkelt beskrivet i denna pdf som ligger i

denna zip-filen.

http://www.behringer.com/BCF2000/bcf2000_107.zip

Lycka till, tveka inte att frÄga.

/Mr.S

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.