Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HÄller pÄ o sÀtter ihop en budgetlista pÄ prylar, största prion blir nog ett ljudkort med tillrÀckligt med kanaler för att spela in ett trumset, 8 skulle funka kanon. SÄklart inte sÀmre med fler men tror inte jag behöver mer.

Min frÄgestÀllning Àr lite vad jag ska investera i, jag Àr van att mixa digitalt och det funkar bra, övervÀgt om man ska slÄ pÄ stort o skaffa mig en analog variant men skulle gissa att prislappen skulle hamna pÄ runt 20-30k, och ja jag vill leta upp nÄgot begagnat för runt 4000:- och lÀgga resten pÄ mickar. Finns det nÄgot enkelt bra tips? Korkat att bara lÀgga 4000? hur viktiga Àr preampsen för trummor? Hur viktiga Àr drivrutinerna? (kör en imac snowleopard 10.6.8)

Ja jag Àr inte alls bra pÄ sÄnt hÀr, sÄ jag uppskattar vilja tips som helst:)

Tack pÄ förhand!

Kalle

Annons
Postat

Jag vet att mÄnga kör pÄ MOTU 8pre och Àr nöjda. Enkelt och stabilt ljudkort med bra (sÄ klart godtyckligt) preamps. De gÄr att hitta begagnat relativt lÀtt. SÄ som jag uppfattar det Àr det mÄnga som vÀljer mellan just MOTU och Focusrite nÀr det gÀller den prisklassen pÄ ljudkort.

SjÀlv har jag ett MOTU Traveler med fyra preamps som jag Àr vÀldigt nöjd med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.