Jump to content
Annons

kan inte höra nåt utan lurar när jag har ljudenheten asio4all


jakob-sundin

Recommended Posts

Annons

Vad är det för ljudkort? Är det standard-ljudkortet som sitter på moderkortet, eller är det ett mer musikervänligt ljudkort?

Normalt är det bättre att köra med ljudkortets specifika drivrutin, eftersom ASIO4ALL är en generell driver där bara basic in/ut fungerar, medan eventuella extra funktioner i ljudkortet inte fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En annan grej som kan vara problemet är att du har någon anna instans på datorn, tex spel, webläsare eller musik som har "tar ljudkortets uppmärksamhet" eller nått, prova att stänga alla öppna programm och sen öppna FL

Link to comment
Dela på andra sajter

stäng ner skype, msn och övriga program som använder ljud och starta om fl så kommer det troligtvis funka.. gjorde det för mig iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har samma problem här, och att stänga ner program verkar inte hjälpa. Sen så sprakar och hackar det även nått så in i helvete när jag ska spela in ljud eller spela upp ljud i FL när jag har asio4all inställningen. Någon som vet vad detta beror på? Kan det vara så att det är datorn som inte orkar med eller är det något annat?

Tacksam för svar.

Kan tilläggas att jag har ljudinterfacet M-aoudio fast track

Redigerat av danne0088
Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma problem här, och att stänga ner program verkar inte hjälpa. Sen så sprakar och hackar det även nått så in i helvete när jag ska spela in ljud eller spela upp ljud i FL när jag har asio4all inställningen. Någon som vet vad detta beror på? Kan det vara så att det är datorn som inte orkar med eller är det något annat?

Tacksam för svar.

Kan tilläggas att jag har ljudinterfacet M-aoudio fast track

vad har du för inställning på din buffer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...