Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har lyckats få till hihaten från mitt e-trumset till superior drummer men, när jag sen lyssnar på inpelningen har alla hihat slag registrerats som full öppen hihat!?! I drummap så ligger alla hihatslag på samma rad så jag misstänker att det har med det att göra, nån som kan hjälpa?

Annons
Postat

Antingen flyttar du alla noter till en rad där du har dem stängda (eller vad du nu ville ha dem), eller så får du mappa om kopplingen mellan midinotnummer och den artikulation du är ute efter. Du bör kunna se i SD vilket notnummer som stämmer med en stängd hihat tex och sedan knyta det till den ytan i huvudrutans nedre högra hörn förslagsvis. Högerklicka på hihaten, välj artikulation och välj att enbart påverka den artikulationen - ställ sedan in rätt notnummer. Det låter svårare än vad det faktiskt är.

Postat

Vilken version av SD rör det sig om? En uppdatering löste problemen för mig.

får kolla det!

det är typ så jag gjort, det funkar svinbra tills man ska lyssna på det efteråt, då är allt open hihat...

Antingen flyttar du alla noter till en rad där du har dem stängda (eller vad du nu ville ha dem), eller så får du mappa om kopplingen mellan midinotnummer och den artikulation du är ute efter. Du bör kunna se i SD vilket notnummer som stämmer med en stängd hihat tex och sedan knyta det till den ytan i huvudrutans nedre högra hörn förslagsvis. Högerklicka på hihaten, välj artikulation och välj att enbart påverka den artikulationen - ställ sedan in rätt notnummer. Det låter svårare än vad det faktiskt är.

följer man guiden som jag gjort så tar man bort alla midinoder... får regga mig på vdrum forumet tror jag

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.