Jump to content
Annons

"Bounca" ut reverb och ta bort gamla pluggar?


dppett

Recommended Posts

Hur bouncar jag ut bara själva reverbet som en egen audiofil som ligger på ett instrument/audiospår?

Och, hur får jag gamla pluggar att försvinna från menyn under audiounits och software plugins? Har gått in och raderat components filerna och allt som hör till pluggen, men hur får jag bort dessa från menyn. Bara irriterande att de ligger där när man inte använder dem?

Tack folks :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1.

Se till att Reverb bussen finns i arrange och stäng av alla andra kanaler och bounca.

Hur man bouncar ut den där den ligger direkt på en kanal vet jag dock inte.

2.

Gå in i Audiounits Manager och bocka av dom effekter du inte vill att Logic ska läsa in.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstod hur du menade tack!

Men hur bouncar jag så filen hamnar i arrangefönstret direkt?

Nu när jag bouncar så hamnar filen bara bland mina tidigare utbouncade mp3 filer.

Vilket format och inställningar är bäst vi denna typen av bouncning? :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag må vara dum. Var finner jag Bounce in place? Jag har ju ingen fil i reverbbussen i arrangefönstret så jag har inget att högerklicka på. Hittar jag den någon annanstans?

När jag solar reverbbussen hör jag exakt det jag vill ha ut i egen audiofil!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kör jag inte Logic, men menar du att du vill enbart ha reverbsvansen; d v s enbart det som går igenom reverbeffekten?

Det finns ett par vägar till detta. Vanligtvis finns det i reverbpluggarna två rattar, en som heter dry och en som heter wet. Om du drar ner dry till noll så får du det som enbart gått igenom reverbet, då kan du bounca ner det spåret.

Om det mot förmodan inte finns dessa rattar så kan man bounca ner ett spår med reverb och ett spår utan reverb, sen kan du fasa ut det torra ur det våta genom att invertera det torra spåret och mixa det med det våta. Då släcks det torra ut. 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...