Pegu Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Är på gång och köpa ett större ljudkort för att kunna spela in flera kanaler på en gång. (Jag har i dag ett Focusrite Saffire LE). Jag undrar kort och gott om någon av er äger/ägt något av Steinbergs ljudkort och vad ni i så fall tycker om dom??? Jag har ej hört dom, bara läst en massa possitiva omdömen om dom. /Pegu
Erling Lövik Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Har MR816X, som fungerar mycke bra. Men det är Firewire-tilslutning. /Erling
Claes Holmerup Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 De är mycket bra. Det enda negativa jag skulle kunna ta fram, är i så fall att de saknar midi-interface... MR816 är som sagt Firewire, medan UR-ljudkorten är USB, så vilket du ska välja beror förstås också på vilka interface du har tillgång till i datorn...
Pegu Postat 16 oktober 2012 Trådstartare Postat 16 oktober 2012 Tack för svar:-) Jag har både USB och FW så det går bra vilket som. Hur är eran erfarenhet av drivrutinerna? Såg precis på forumet här att en användare tycker de är buggiga!!! /Pegu
absorb Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Köpte nyligen ett Steinberg MR816x och är helnöjd, kör Cubase 6.5 på Pc med win7. /M
Martin Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
sodajam (oregistrerad) Postat 2 juni 2015 Postat 2 juni 2015 Köpte precis Cubase 8, Grove Agent 4 och UR824. Kör windows 8.1. Bara att installera och plugga in. Funkar perfekt efter en liten inställning i cubase latency settings så att midi och audio synkar (-500). Jag har uppdaterat firmware och programvara samt windows till senaste versionen. Funkar perfekt.
Martin Postat 2 juni 2015 Postat 2 juni 2015 (redigerat) Köpte precis Cubase 8, Grove Agent 4 och UR824. Kör windows 8.1. Bara att installera och plugga in. Funkar perfekt efter en liten inställning i cubase latency settings så att midi och audio synkar (-500). Jag har uppdaterat firmware och programvara samt windows till senaste versionen. Funkar perfekt. Inverted darlington preampsen är riktigt goa! Låter lite som transformator pre's Redigerat 2 juni 2015 av Martin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.