Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar pÄ ljudkortet M-Audio Fasttrack. Det har ingÄng för mick eller instrument (gitarr), och det finns en medföljande programvara (GT Player Express) som simulerar ett antal gitarrförstÀrkare. Lagom nivÄ för mig.

Men jag har en frÄga, som min musikaffÀr inte kan svara pÄ. Jag undrar om man kan spela in sin gitarr som en ljudfil, och sedan i efterhand köra filen genom GT Player Express för att applicera det sound man vill ha.

Jag har lĂ€st GT-manualen utan att fatta ifall detta funkar. Är det nĂ„gon som anvĂ€nt programmet, och som kan berĂ€tta hur det fungerar?

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Jag har en splitterny M-audio Fasttrack USB framför mig, vilket sammantrÀffande!

Nej, seriöst, jag Àr ingen proffesionell producer direkt, men jag kan försöka svara pÄ din frÄga, sÄ gott jag kan.

Du kan spela in ljudet direkt i t ex. Guitar tracks pro (personlig favorit), cubase etc. och sedan lÀgga pÄ GT player express efttekterna, som VST skit. Men problemet Àr att det programmet Àr helt jÀvla vÀrdelöst! För det första, Àr det ingen fullversion, för det andra Àr det verkligen jÀttedÄligt, och för det tredje, Àr det ingen fullversion!

SjÀlv kör jag stabila exemplar av Amplitube, real guitar, groove agent m.m. som verkligen Àger!

LÀxa: Köp inte Fasttracken för effekternas & programmets skull, köp den om du Àr ute efter ett enkelt sÀtt att spela in gitarr!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.