northpaw Postat 11 mars 2005 Postat 11 mars 2005 Funderar pĂ„ ljudkortet M-Audio Fasttrack. Det har ingĂ„ng för mick eller instrument (gitarr), och det finns en medföljande programvara (GT Player Express) som simulerar ett antal gitarrförstĂ€rkare. Lagom nivĂ„ för mig. Men jag har en frĂ„ga, som min musikaffĂ€r inte kan svara pĂ„. Jag undrar om man kan spela in sin gitarr som en ljudfil, och sedan i efterhand köra filen genom GT Player Express för att applicera det sound man vill ha. Jag har lĂ€st GT-manualen utan att fatta ifall detta funkar. Ăr det nĂ„gon som anvĂ€nt programmet, och som kan berĂ€tta hur det fungerar?
elvis Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Jag har en splitterny M-audio Fasttrack USB framför mig, vilket sammantrÀffande! Nej, seriöst, jag Àr ingen proffesionell producer direkt, men jag kan försöka svara pÄ din frÄga, sÄ gott jag kan. Du kan spela in ljudet direkt i t ex. Guitar tracks pro (personlig favorit), cubase etc. och sedan lÀgga pÄ GT player express efttekterna, som VST skit. Men problemet Àr att det programmet Àr helt jÀvla vÀrdelöst! För det första, Àr det ingen fullversion, för det andra Àr det verkligen jÀttedÄligt, och för det tredje, Àr det ingen fullversion! SjÀlv kör jag stabila exemplar av Amplitube, real guitar, groove agent m.m. som verkligen Àger! LÀxa: Köp inte Fasttracken för effekternas & programmets skull, köp den om du Àr ute efter ett enkelt sÀtt att spela in gitarr!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.