DJ_Smiley Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 (redigerat) Hej! Har en vän som har köpt sig ett Pro Tools 9 MP(uppdaterad till 9.5) och skulle vilja ha tag på bra Reverb, Delay, EQ, Kompressor, mm. Han vill gärna ha något med ganska många presets(exempelvis: hall, large hall, small hall, small church, big church, osv). Gärna med från början, men bra om det går att komplettera med fler vid behov. Eftersom jag själv inte kan något om Pro Tools och vad som fungerar där och inte, så tänkte jag att ni kanske har något som ni kan rekommendera. Tack på förhand. Redigerat 21 augusti 2012 av DJ_Smiley
DannyDisorder Postat 23 augusti 2012 Postat 23 augusti 2012 (redigerat) Jag har aldrig rört Pro Tools, men har beställt MP9, eller snarare följer med ett ljudkort jag köpt. (Köpt en del på senaste, skickat tillbaka men nu har jag beställt C600, och ska köra på det). Följer det inte med VST(RTAS)-effekter och instrument med MP? En annan fråga, kostar det att uppgradera till 9.5? Redigerat 23 augusti 2012 av DannyDisorder
pile63 Postat 4 november 2012 Postat 4 november 2012 Ett bra ställe är http://www.kvraudio.com/ Där finns en del godsaker att hitta. //Pelle
Limpan Postat 4 november 2012 Postat 4 november 2012 Allt det som nämndes i första inlägget finns redan i ProTools som standard. Bara så du vet. Förresten, KVR-audio har vad jag vet bara VSTs och det funkar inte i ProTools. PT kör med RTAS som är specifikt för just protools. Nytt pluginformat har kommit i PT10, har dock inte så bra koll på tian.
pile63 Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Det finns en del på KVR-Audio, Man får leta lite. Dock inte så mycket som VST är det inte.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.