Jump to content
Annons

Inget inljud i pro tools SE med fast track hjälp

Recommended Posts

Herbsman (oregistrerad)
Postat

AMD athlon II X2 245 processor, RAM 5,0gb, Win xp SP3.

Inga problem att installera PT SE och ljudkortet fungerar in och ut när jag testar det i xp ljudtester. Men i PRO tools är det bara utljud som hörs via fast track. Kortet finns i hårdvarulistan under "maskinvara" och ska funka korrekt. Men på ljudkortets inställningar (i xp) så går det inte att justera latency eller volym (står på lägsta) då dom är "suddiga" och inte markerbara. Sen tidigare finns ett SB audigy 2 installerat på datorn. Kan det gamla kortet "ta över" inspelning av inljudet tror ni? Ytterst tacksam för hjälp!

/Herbie

Annons
persuader (oregistrerad)
Postat

Testa detta.

Koppla bort Fast track från datorn (det är väl USB?)

Avinstallera drivrutinerna till Fast Track. Tror du kan

göra det i Kontrollpanelen under Lägg till/Ta bort program

Inaktivera ditt soundblasterkort i enhetshanteraren.

Starta om datorn och installera om drivisarna till Fast Track

Sätt i Fast track och se om det funkar....

Herbsman (oregistrerad)
Postat

Jag gjorde som persuader sa och då kunde jag justera latency men fortfarande inget ljud in från kortet. Kollade på egenskaperna för fast track igen och det går fortfarande inte att höja ljudet (se de otroligt dåliga bilderna bilderna 🤪 ).. Jag har på känn att lösningen inte ligger långt borta alls, men jag är ju inkompetent på detta nya område.. Gärna fler förslag. Vill ju komma igång och lira 😐

Herbsman (oregistrerad)
Postat

Hmm det gick inte att lägga in bilder tydligen. Men jag får fortfarande ingen åtkomst till att dra upp ljudvolymen på fast track-kortet i kontrollpanelen. Den är liksom grå och går inte att markera

Herbsman (oregistrerad)
Postat

Japp.. Pinsamt men säkert inget ovanligt. Ändrade till kanal två och vips funkade det.

Tack ändå! Rock on

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.